سرپرست فرمانداری یزد با اشاره به شعار هفته‌ دولت:

شفافیت، ‌پاسخگویی و کارآمدی شاخصه های حکمرانی خوب است/ ‌دولت برای خروج از بحران ها برنامه داشته باشد

به گزارش یزدی نیوز‌عباس حیدری"‌ در نشست هم اندیشی با اهالی رسانه استان شعار هفته دولت را "شفافیت، ‌پاسخگویی و کارآمدی"‌ عنوان کرد و این سه را از شاخصه های حکمرانی خوب دانست.

به گزارش یزدی نیوز، ‌سرپرست فرمانداری یزد سه شنبه شب ٣٠ مردادماه در نشست با اهالی رسانه استان شفافیت، ‌پاسخگویی و کارآمدی را شاخصه های حکمرانی خوب دانست و گفت: ‌خبرنگاران در تحقق این مهم نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری دارند.
"‌عباس حیدری" ‌ادامه داد: ‌امسال هفته دولت در شرایط خاصی برگزار می شود که از یک سو با تمدید تحریم ها و هجمه های خارجی رو به رو هستیم و از سوی دیگر فشارهای اقتصادی مردم را با مشکلاتی مواجه کرده است.
وی افزود: ‌دولت به عنوان خدمتگذار مردم باید به همه موارد پاسخگو باشد و برای خارج شدن از این بحران ها سناریو و برنامه داشته باشد.
حیدری خاطرنشان کرد: ‌ساختار اقتصادی کشور به گونه ای است که راه فرار از قانون وجود دارد و اگر همه اقتصاددانان جمع شوند و ایده پردازی کنند در مقام عمل به مشکل برمی خوریم.
سرپرست فرمانداری یزد ضعف مدیریت را یکی از مشکلات کشور در شرایط فعلی دانست و گفت: ‌ما به عنوان مدیران دولتی نباید اشتباه کنیم یا اشتباهمان کم باشد و در برابر اشتباهاتمان از مردم عذرخواهی کنیم که فرهنگ عذرخواهی در کشور ما کم است.
وی به جایگاه شهرستان یزد در استان اشاره کرد و ادامه داد: ‌برخی از ادارات شهرستان مدیرکل ندارند و مدیرکل استان این وظیفه را برعهده دارد و این مشکل در سایر استان ها هم وجود دارد اما به لحاظ اعتبا ی ٢٩ و ٦ دهم اعتبارات استان به شهرستان یزد اختصاص دارد.
وی به نارضایتی مردم و صنعتگران از بانک های استان اشاره کرد و افزود: ‌در ستاد تسهیل استان مشکلات واحدهای تولیدی متقاضی بررسی می شود و در همان جلسه ارایه تسهیلات بانک ها به تصویب می رسد.
حیدری با بیان اینکه در حوزه اتباع بیگانه و افاغنه در شهرستان مشکلات فراوانی داریم، خاطرنشان کرد: ‌در یزد قصد داریم با احداث دو مهمان شهر اتباع بیگانه را با ساکن کردن در این مکان ها متمرکز کنیم.
سرپرست فرمانداری یزد با تاکید براینکه باید از سرمایه های اجتماعی کشور نهایت استفاده را ببریم، ‌ادامه داد: ‌ضروری است فعالیت نهادهای مدنی، ‌احزاب و سازمان های مردم نهاد در جامعه افزایش یابد و بسیاری از محدودیت های فعلی
 کمتر شود.
حیدری در پایان سخنان خود با اشاره به قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان، ‌گفت: ‌این قانون شامل استانداران و سفیران می شود که قبلا مستثنی بودند و شامل فرمانداران نمی شود هرچند که در استان یزد فرماندار بازنشسته که درحال خدمت باشد، ‌نداریم.
گفتنی است در پایان این نشست با اهدای لوح تقدیر از خبرنگاران و اهالی رسانه یزد تجلیل شد.

بخش نظردهی بسته شده است..