در هیاهوی کم‌آبی مهریز؛

بارگیری تانکرهای آب شرب برای معادن شن و ماسه/ پارک ولی‌عصر خشک شد

بارگیری تانکرهای آب برای معادن شن و ماسه، آن هم از قنات دولت آباد در این هیاهوی کم آبی‌، موضوعی است که مسئولان استان یزد و شهرستان مهریز باید به سرعت به آن رسیدگی کنند.

به گزارش یزدی نیوزگروه استان‌ها: در شرایطی که مردم برخی مناطق شهری و بسیاری از روستاهای مهریز با بحران کم‌آبی دست و پنجه نرم می‌کنند و در بسیاری از روستاها حتی آب شرب و بهداشتی وجود ندارد، این روزها آب شرب قنات دولت آباد برای استفاده معادن شن و ماسه به فروش می‌رسد.

 
پارک شهرک ولی‌عصر(عج) مهریز به عنوان یکی از اولین پارک های شهرستان با دارا بودن چشمه دائمی قنات دولت آباد و یکی از بکرترین پارک های مهریز، روزهای سختی را پشت سر می‌گذارد.
 
در چند سال اخیر بخشی از آب روان که از قنات دولت آباد به این پارک می‌رسید توسط اداره آب و فاضلاب شهری خریداری و در مواقع ضروری برای جبران کم آبی، به آب شرب شهر افزوده می‌شد.امروز در حالی که رسانه‌ها و مسئولان مدام از بحران خشکسالی در مهریز و روستاهای آن خبر می‌دهند، آب این قنات با بی‌تدبیری مسئولان، در بالا دست پارک و در مجاورت دانشگاه آزاد اسلامی به مخازن تانکرها منتقل شده و به فروش می‌رسد
 
این اقدام به ویژه در مقاطعی که بحران بی‌آبی شدت می‌گیرد، لازم و ضروری است اما امروز در حالی که رسانه‌ها و مسئولان مدام از بحران خشکسالی در مهریز و روستاهای آن خبر می‌دهند، آب این قنات با بی‌تدبیری مسئولان، در بالا دست پارک و در مجاورت دانشگاه آزاد اسلامی به مخازن تانکرها منتقل شده و به فروش می‌رسد.
 
پارک ولی عصر (ع) یکی از زیباترین و سرسبزترین درختان استان یزد و شهرستان مهریز بود و وجود درختان بید مجنون، توت و انار، بر زیبایی‌های این پارک افزوده بود و در گرمای داغ و سوزان تابستان‌های این خطه کویری، مکانی امن و دنج و فرح‌بخش برای مردم بود و حتی برخی‌ها از مرکز استان برای گذراندن ساعتی از روزهای تعطیل خود به این پارک می‌آمدند.
 
اما اکنون برداشت از آب جاری در جوی‌های این پارک و فروش آن به معادن شن و ماسه، باعث خشکی بی‌سابقه درختان بید، شمشاد و دیگر درختان کهنسال پارک شده است.
 
فضای سبز میادن زکات و نماز هم خشک شد
 
همچنین چمن و فضای سبز میادین زکات و نماز و پارک که با بیت‌المال و زحمات مسئولان و مردم به به شرایط خوبی رسیده بود، این روزها رو به نابودی می‌رود.
 
 
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..