معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد :

رونق کسب و کارهای دیجیتال نیازمند مدیریت علمی و گفتمان تعاملی است

معاون استاندار یزد با توجه به وجود برخی مشکلات کسب و کارهای دیجیتال در مقایسه با اصناف سنتی به ویژه در زمینه حمل و نقل،گفت:رونق کسب و کارهای دانش بنیان و دیجیتال در یزد نیازمند مدیریت علمی و گفتمان تعاملی است.

به گزارش یزدی نیوزیازدهمین نشست شورای راهبری ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد در سالن زنده یاد حمیدیا برگزار شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد بیان کرد:هدف از طرح موضوعات مربوط به کسب و کارهای دانش بنیان و طرح برخی دغدغه های مشاغل سنتی در شورای راهبری ارتباطات و فناوری اطلاعات رسیدن به گفتمانی موثر برای نزدیک شدن دیدگاه ها در ادامه مسیر است.
«علی زینی وند» ادامه داد:ضروریست برای تصمیم گیری مناسب در این حوزه، مدیران نسبت به موضوعات دانش بنیان اطلاعات خود را بروزرسانی و با درک صحیح از شرایط توسعه و مسائل مربوط به مشاغل سنتی برنامه ریزی و جهت دهی ساختارمندی را برای یزد به عنوان پایلوت کسب و کارهای دیجیتالی در کشور  ارائه کنند.
زینی وند افزود:با تعطیلی و ممانعت از فعالیت جوانان و ایده های نو در زمینه کسب و کارهای اینترنتی که امروز با کمترین ظرفیت های مالی مشاغل زیاد و خدمات متنوعی به جامعه ارائه می دهند نمی توان نتیجه خوبی را رقم زد زیرا پیشرفت تکنولوژی در دنیا با سرعت در حال توسعه ابعاد مختلف این موضوع می باشد.
وی اظهار داشت:با توجه به تجربه های موفق داخلی و خارجی لازم است با شیبی ملایم نسبت به مشاغل نو برخورد و برای حرکت به سمت گفتمان تعاملی و ایجاد پذیرش های مردمی تلاش کنیم.
معاون استاندار یزد خاطرنشان کردبا توجه به توافق های صورت گرفته کسب و کارهای نو که دارای مجوز هستند می توانند تا ابلاغ دستور العمل جدید ملی به فعالیت خود ادامه دهند و اما با هرگونه عبور از قانون و  عدم رعایت ضوابط نیز برخورد جدی صورت می گیرد.
زینی وند یادآور شد:برخی باورهای غلط نسبت به آثار مخرب دکل های ارتباطی با استاندار جهانی در جامعه وجود دارد، که رسانه ها به ویژه صدا و سیما می توانند با طراحی برنامه های پر مخاطب و حضور کارشناسان این بخش فرهنگ سازی مناسبی را برای جذب مشارکت های مردمی در توسعه ارتباطات ممکن سازند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد در پایان گفت: مدیریت مسائل مربوط به مشاغل اینترنتی در استان به عهده اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات می باشد و از سوی دیگر بحث حمل و نقل به معاونت عمرانی و زیرمجموعه های آن مربوط می شود که با هماهنگی دستگاه های نظارتی می توان به تصمیم درست و مناسب در این عرصه رسید.
گفتنی است در این جلسه ضمن مرور و پیگیری مصوبات جلسات قبل مشکلات کسب و کارهای نوپا و استارت آپ ها نسبت به اصناف سنتی از نگاه های مختلف بررسی و رفع موانع به ویژه جایگاه مشارکت مردم در توسعه ارتباطات شهر مورد هم اندیشی قرار گرفت.
 
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..