فرهنگ یزدی‌ها استاندارد‌پذیرترین فرهنگ است

مدیر کل اداره استاندارد استان یزد گفت: به دلیل قانون مند بودن و تقیدات شرعی، فرهنگ مردم یزد، استاندارد‌پذیرترین فرهنگ است .

به گزارش یزدی نیوز«محمد حسین ماجدی اردکانی» در جمع تدوین‌کنندگان سند جامع ورزش یزد، افزود: همان گونه که همگان مطلع هستند استاندارد به معنی نظم و قاعده است ،و در یزد ما نظم و قاعده با خون مردم عجین است. اولا در شرع ما اعمالی نظیر وضو، نماز ، روزه، حج، زکات و غیره مظاهر نظم هستند و پایبندی مردم به آنها، از آنها مردمانی منظم ساخته است، ضمن این که مردم یاد گرفته‌اند برای فائق آمدن بر شرایط سخت زندگی در کویر، قانونمند باشند وگرنه زندگی خیلی دشوار می‌شود و این دو عاملی است که می‌تواند زمینه ساز توجه مردم به استانداردها شود . 

 
وی ادامه داد: در این استان مردم به راحتی قواعد استاندارد ها را در صورت معرفی و اجرای صحیح سرلوحه امور خود قرار داده و به آن ها عمل می نمایند، و این یک نعمت و سرمایه اجتماعی است که باید از همه ابزارها برای رشد و بالتدگی آن استفاده شود و نباید با عملکرد نادرست خود به آن آسیب بزنیم . 
 
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: استاندارد بودن کالا و خدمات یکی از حقوق‌های اولیه مردم و شهروندان است و باید با یک برنامه مشخص و زمان‌بندی شده و صرف هزینه‌های لازم به آن رسید و راه گذر اقتصاد ما در شرایط فعلی کشور از تحریم‌ها و ناجوان مردی‌های بین‌المللی، توجه جدی به کیفیت و استاندارد است . 
 
مدیر کل استاندارد افزود: برای تحقق این موضوع نیاز به باور عمومی کاملا محسوس است و همکاری صاحبان صنایع و خدمات و نهادینه کردن موضوع استاندارد در جامعه کارگری،ورزشکاران ،دانش آموزان ،دانشجویان و غیره بسیار مثمر ثمر می باشد . 
 
وی خطاب به حاضرین تصریح کرد: در چشم‌انداز سند جامع ورزش استان یزد، اولاً باید به حقوق مردم نسبت به مسئولان ورزش و ثانیاً به تعهد استاندارد بودن لوازم و تجهیزات و اماکن ورزشی اشاره شود و اثر آن در جای جای این سند نیز مشهود باشد . 
 
ماجدی اردکانی در پایان گفت: در شرایط فعلی، ایجاد دفتر استاندارد‌سازی در سازمان ورزش و جوانان، یک ضرورت است و مسئولان اداره کل استاندارد استان یزد، آماده همکاری و از هیچ کوششی در این خصوص فرو گذار نمی‌باشند . 
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..