زینی‌وند خبر داد؛

تدوین سند آمایش علم و فناوری در استان یزد

معاون استاندار یزد با تاکید بر اهمیت نقشه آمایش علمی بر اساس اسناد بالادستی در مشخص شدن چشم انداز و ماموریت های خرد و کلان، از تدوین سند آمایش علم و فناوری استان با هدف توسعه نوآوری خبر داد .

به گزارش یزدی نیوز«علی زینی‌وند» اظهار کرد: یکی از کاستی‌های مهم برای اجرای اثربخش طرح و برنامه‌های مختلف در کشور عدم وجود سند آمایش است که خوشبختانه تدوین این سند در استان یزد مورد توجه قرار گرفته و مراحل پایانی خود را طی می‌کند .

 
وی افزود: سند آمایش استان منطبق بر واقعیت‌ها و نگاه کارشناسی  جمع‌بندی شده است و باید مولفه‌های آن به گفتمان مدیران و افراد موثر در جهت‌دهی تصمیم گیری‌های استان یزد تبدیل شود تا برنامه‌ریزی‌های پیش رو نیز بر اساس این موضوع روشن و مشخص گردد .
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد،گفت:با توجه به پیشرفت‌های علمی و توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان در سطح دنیا نیاز جامعه امروز ما آمایش در زمینه فناوری و نوآوری است و اگر به این موضوع توجه نشود ظرفیت‌های شاخص استان در حوزه‌های علمی و پژوهشی نیز به نتیجه موثری نخواهد رسید .
 
زینی‌وند تصریح کرد: بر اساس پیش نویس سند آمایش و تجربه سایر استان‌ها در این زمینه فرآیند تدوین سند آمایش علم و فناوری استان با محوریت کارگروه تخصصی آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری در دستور کار قرار گرفته تا بر این اساس بتوانیم به وضعیت شفاف و جهت دهی به توانمندی‌های شاخص در این حوزه دست پیدا کنیم .
 
این مقام مسئول ادامه داد: لازم است تصمیم گیری در زمینه سیاست های پژوهشی استان نیز در قالب این کارگروه ساماندهی و موارد منتخب برای تائید نهایی به شورای برنامه ریزی استان ارائه شود .
 
وی در پایان ضمن تاکید بر دعوت از نمایندگان بخش خصوصی در این کارگروه یادآور شد: اعتبارات پژوهشی استان نیز به جای هزینه در فعالیت های جزئی بر پروژه های اثربخش از جمله سند آمایش علم و فناوری متمرکز شود .
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..