استاندار یزد مطرح کرد؛

اخلاق راز ماندگاری مجاهدت‌های شهدا و ایثارگران است

استاندار یزد در همایش آزادگان استان، راز ماندگاری مجاهدت‌های شهدا، جانبازان و آزادگان را اخلاق دینی و اسلامی آنان عنوان کرد و افزود: لزوم پایبندی به این اخلاق در نوشته‌ها و خاطرات این عزیزان قابل درک است.

به گزارش یزدی نیوز«محمود زمانی قمی» در این همایش که با حضور مسئولان و جمعی از آزادگان استان در دانشگاه یزد برگزار شد، گفت: آزادگان حجت‌های خداوند روی زمین هستند و بهترین دلیل برای انتخاب راه و حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی محسوب می‌شوند.

 
«احمد ابراهیمی» مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان نیز با اشاره به مجاهدت‌های آزادگان، شهدا و جانبازان پویایی و سرزندگی انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی را نشأت گرفته از آن دانست.
 
وی گفت: جانفشانی‌ها و مجاهدت‌های آزادگان را نمی‌توان در قالب الفاظ و عبارات بیان کرد اما این کوچکترین کاری است که می‌توان در راستای پاسداشت جانفشانی‌های آنان انجام داد.
 
دکتر «کاظم مندگاری» معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه یزد هم با اشاره به برخی رویدادهای ماندگار در تاریخ جمهوری اسلامی، سالروز ورود آزادگان به میهن را از روزهای شاد و ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی دانست.
 
وی با ابراز خرسندی از میزبانی دانشگاه یزد از آزادگان اظهار کرد: برای دانشگاه و جامعه دانشگاهی مایه مباهات است که امروز میزبان آزادگانی است که با مجاهدت و جانفشانی های خود حماسه ای بزرگ را رقم زدند.
 
حجت الاسلام «سید حسن میرسید» از آزادگان دفاع مقدس با اشاره به ذکر مصائب اسارت، این مصائب را شیرین ترین خاطرات آزادگان دانست.
 
وی با اشاره به واژه شجره طیبه در آیات و روایات، اظهار کرد: آزادگان در اسارت خود شجره طیبه را کاشتند و امروز شاهد ثمرات این شجره طیبه هستیم.
 
وی دوران اسارت را دورانی رها از مادیات و مشغله های روزمره دانست و خاطر نشان کرد: امروزه برخی از آزادگان به دلیل شرایط خاص جامعه سرگرم مشغله‌های مادی و روزانه شده‌اند، در حالیکه در دوران اسارت اصلا خبری از این دل مشغولی‌ها نبود.
 
این آزاده دوران دفاع مقدس تصریح کرد: آزادگان به اسارت نرفتند که وقتی برگشتند دارای جاه و مقام شوند بلکه آنها معامله‌ای بزرگ با خدای خود کردند، آنها به دنبال نجات انسان و انسانیت بودند.
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..