شهردار میبد خبر داد؛

افزایش بیش از ۴.۵ برابری بودجه شهرداری در شورای پنجم/ تکمیل طرح‌های نیمه تمام اولویت اول شهرداری میبد

شهردار میبد با بیان این که اولویت اول شهرداری تکمیل طرح‌های نیمه تمام دوره‌های قبل است، هدف شهرداری از اجرای طرح‌های عمرانی شهری را آبادانی و توسعه میبد ذکر کرد.

به گزارش یزدی نیوز«محمود اسد‌زاده» در نشست با اهالی رسانه با بیان این که اجرای طرح‌های شهرداری از وظایف و تعهدات شورای پنجم است، افزود: هدف شهرداری در رابطه با اجرای طرح‌های عمرانی، آبادانی و توسعه بیش از پیش شهرستان است.

 
وی در ادامه بیان کرد: قبل از شروع بکار شورای پنجم درآمد شهرداری نزدیک به ۷ میلیارد تومان بود که با پیش‌بینی بودجه و وصول مطالبات شهرداری در حال حاضر این رقم به ۳۲ میلیارد تومان افزایش یافته است.
 
وی بیشترین بودجه شهرداری را مختص طرح‌های عمرانی خواند و گفت: نزدیک به ۱۲ میلیارد تومان از بودجه شهرداری جهت آزاد‌سازی و تملک پلاک‌های طرح‌های عمرانی هزینه می‌شود.
 
اسد‌زاده با بیان این که اولویت اول شهرداری تکمیل طرح‌های نیمه تمام دوره‌های قبل است، بیان کرد: تعداد زیادی از طرح‌های شهرداری در دوره‌های قبل راکد مانده بود که در این دوره سعی در تکمیل و برآورده‌سازی انتظارات مردم داریم.
 
وی اولویت بعدی شهرداری را اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی مطرح کرد و گفت: مشکل ترافیکی خیابان امام از جمله مهمتذرین معضلات ترافیکی شهر بود به نحوی که که طی دو سال اخیر هر ساله ۲۶ کشته در حوادث ترافیکی خود بر جای گذاشته، لذا امسال اهتمام ویژه‌ای به رفع این مشکل داشته‌ایم.
 
شهردار میبد شهرک آیت الله اعرافی را به عنوان اولین شهرک احداثی در شهر میبد پس از پیروزی انقلاب اسلامی برشمرد و بیان کرد: این شهرک به عنوان محله هدف ستاد بازآفرینی کشور معرفی شده که در این باره نزدیک به ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار تعیین شده است . 
 
اسد‌زاده طرح‌هایی نظیر آسفالت شهرک امام علی(ع)، شهرک صدف، اصلاح و لکه‌گیری معابر کوچه‌های فیروزآباد را از دیگر عملیات‌های عمرانی شهرداری میبد ذکر کرد . 
 
وی مرمت مسیر ده‌آباد، مجموعه معابر قدیمی مهرجرد، مرمت مسیر نخل‌برداری فیروزآباد، بهسازی و ساخت  پارکینگ حسینیه قلعه فیروزآباد، ایجاد پارک‌های محلی در منطقه مهرجرد، مجهز کردن پارک غدیر شهیدیه به امکانات تفریحی، زیرسازی و کف‌سازی پارک بهاران و توسعه آن، ایجاد ۲۰ هکتار فضای درختکاری در پارک شادی و شکوفه در شهیدیه که با همکاری میراث فرهنگی در حال اجرا است را به عنوان دیگر طرح‌های شهرداری برشمرد . 
 
این مسئول با بیان این که پارک غدیر یکی از پارک‌های مهم شهرستان میبد است، گفت: اصلاحات مسیر این پارک با ۱۱۶ میلیون تومان هزینه برای آسفالت و طراحی پارک و همچنین برای استقرار آب‌نماها و تجهیز به وسایل ورزشی اختصاص یافته و با تجهیز و توسعه پارک‌های بهاران و  ایرانیان، مشکلات مردم میبد را در این حوزه مرتفع شده است.
 
وی اصلاح میدان دانشگاه با هزینه ۷۰۰ میلیون تومان، عملیات عمرانی راه‌آهن در قسمت روشنایی با هزینه ۱۲۰ میلیون تومان، اصلاح مسیر و ساخت یک میدان روبروی هواشناسی با هزینه یک میلیارد و صد هزار تومان، جدول‌گذاری خیابان ۲۲ بهمن تا خیابان حائری، ساماندهی پیاده‌روهای شهرک فجر بیده، طراحی المان‌های شهری برای زیبا‌سازی، طراحی پارک مشاهیر در فیروزآباد با همکاری میراث‌فرهنگی، طراحی دیوار ساحلی عشرت‌آباد، بهره برداری و مرمت حسینیه کوچه باغ به عنوان قدیمی‌ترین حسینه در شهرستان، مرمت آب انبار و حمام محمودآباد، ایجاد راسته بازار در خیابان مسجد جامع با همکاری میراث فرهنگی، مرمت حمام شهیدیه، ساماندهی و ایجاد فضای سبز در خیابان امام، ساخت پارکینگ پارک بهاران، ساماندهی رودخانه‌های شهر، مرمت مرقد آیت الله اعرافی، از دیگر مواردی بود که شهردار به آن اشاره کرد . 
 
وی در حوزه بهداشت اصلاح مجوعه کشتارگاه را نام برد و بیان کرد: اصلاح مجموعه کشتارگاه با هزینه‌ای بالغ بر ۲۷۰ میلیون تومان بهره‌برداری از پیش سرد و خطوط ناقص آن، از اقدامات مهم شهرداری میبد بوده است که  برای همیشه دغدغه مردم از مسائل بهداشتی در دام‌ها رفع شده است . 
 
اسد‌زاده در حوزه موتوری به خرید اتوبوس جدید برای امور فرهنگی شهرستان به مبلغ ۴۵۰ میلیون تومان، خرید تانکر جدید برای استفاده از فضای سبز و اضافه شدن یک دستگاه بیل مکانیکی اشاره کرد . 
 
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..