مدیر عامل گروه تعاونی پیشگامان تاکید کرد:

جلب اعتماد مردم لازمه به کارگیری سرمایه‎های خرد آنها

مدیر عامل شرکت تعاونی پیشگامان یزد با اشاره به جلب اعتماد مردم به عنوان موثرترین عامل در به کارگیری سرمایه ‎ های خرد آنها، گفت: تعاونی پیشگامان قسمتی از تفکر یزدیهاست و می ‎ تواند به عنوان سرآمد تفکر و کارگروهی در کشور مطرح شود.

به گزارش یزدی نیوز«محمدرضا رضایی ‎ نژاد» در نشست خبری که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، وظیفه سخت خبرنگاری در شرایط کنونی جامعه را موثر در تقویت تعامل و کار گروهی دانست و افزود: البته اقتصاددانان کشورمان نیز در شرایط کنونی رسالت سختی را برعهده دارند و این دو قشر باید از ظرفیت جامعه در افزایش کارگروهی و تعاونی استفاده کنند تا کشور از سد مشکلات امروز بگذرد.

 
وی با بیان این که گروه تعاونی پیشگامان بنگاهی اقتصادی است که می ‎‎ تواند مانند یک سبد اقتصادی عمل ‎‎ کند، اظهار کرد: تعاونی پیشگامان در شاخه ‎ های مختلفی مانند آی تی، امور بانکی و موسسات اعتباری، توزیع مویرگی کالا، اینترنت و سرویس دهی خدمات و  فعالیت ‎ های دیگری از این قبیل، متناسب با نیاز جامعه فعالیت می کند تا علاوه بر رویش در فعالیت‏‌های مختلف، زمینه ‎‎ های اقتصادی را از دست ندهد.
 
رضایی ‎ نژاد استفاده از پول ‎‎ های خرد مردم در جهت انجام فعالیت‏‏ها و اقدامات بزرگ را تضمینی برای حفاظت از دارایی مردم خواند و گفت: ایران یکی از ثروتمندترین کشورهایی است که سرمایه مردم آن به کار گرفته نمی شود چرا که متاسفانه این روزها جنگ اقتصادی و اعتقادی منجر به تخریب اعتماد مردم شده است.
 
وی لازمه تبدیل تهدید پول خرد مردم به سرمایه برای انجام طرح های بزرگ ملی به ویژه زیرساختی کشور را مستلزم مدیریت تعاونی ‎ ها و تقویت سرمایه‏‏های اقتصادی و نمادین اجتماعی دانست و افزود: انعکاس اخباری ناشی از فسادهای اقتصادی و اقدامات نادرست برخی افراد در حوزه اقتصادی کشور منجر به تضعیف اعتماد مردم شده است که برای جلب این سرمایه ‎‎ ها و گذر از وضعیت کنونی اقتصادی باید دوباره اعتماد مردم را کسب کرد.
 
مدیر عامل گروه تعاونی پیشگامان با اشاره به بیش از ۴۰ هزار سهامدار این گروه تعاونی، اظهار کرد: تفکر پیشگامان قسمتی از تفکر یزدیهاست و می‏تواند به عنوان سرآمد تفکر و کار گروهی در کشور مطرح شود.
 
وی با بیان این که پیشگامان به عنوان یک بنگاه اقتصادی همواره به دنبال افزایش افزوده و تامین منافع سهامدارانش است، این گروه را حتی در شرایط اقتصادی کنونی متعهد و ضامن تعهدات خود در قبال سهامدارانش عنوان کرد.
 
این مسئول به برخی از اقدامات این گروه تعاونی نیز اشاره و در این باره از آغاز فعالیت توزیع مویرگی میوه در بازار داخلی کشور به عنوان یکی از فعالیت ‎‎‎ های جدید این گروه تعاونی خبر داد و تصریح کرد: فاز اول این طرح با کسب مجوز اپراتور پست پیشگامان در کنار اپراتوهای پست جمهوری اسلامی و تیباکس برای انتقال تمام بسته‏‏‌های کمتر از ۵۰ کیلو آغاز شده است.
 
وی ادامه داد: در قالب این فاز اجرایی تاکنون ۱۲ تن میوه را به صورت آزمایشی در تهران با ۱۰ درصد زیر قیمت بازار به منظور تسهیل خرید مردم و کوتاه کردن دست واسطه ‎‎ ها انجام داده است.
 
وی در این باره گفت: با اجرای این طرح توزیع و بسته ‎‎ بندی محصولات باغ ‎ های بزرگ میوه با استفاده از ظرفیت ‎‎ های بندرخشک یزد نیز به زودی اتفاق خواهد افتاد.
 
رضایی ‎‎ نژاد با اشاره به طرح انتقال آب از دریای عمان توسط این گروه تعاونی، گفت: در این طرح که بازه زمانی ۵ تا ۶ ساله انجام خواهد شد، آب دریا پس از شیرین‏‏‌سازی به یزد منتقل خواهد شد.
 
وی با پیش ‎‎ بینی بهره ‎‎ برداری از بخش آب شیرین کن ‎‎ های این طرح در بازه زمانی یک و نیم ساله،  از تلاش این شرکت برای استفاده از قانون حقابه همانند گذشته برای جلوگیری از ایجاد تنش ‎‎ های منطقه ‎ ای در این باره خبر داد.
 
این مسئول از پیش ‎‎ بینی تکمیل اولین بندرخشک تعاونی کشور در یزد تا قریب ۱.۵ سال آینده نیز خبر داد و گفت: این طرح با انتقال بخش زیادی از ترانزیت کالا به مرکز کشور، موجب گردش اقتصادی مناسب در منطقه خواهد شد.
 
رضایی‏ نژاد در پایان ضمن پاسخ به سئوالات خبرنگاران، به طرح بام به بام ایجاد برق خورشیدی توسط این تعاونی اشاره کرد و گفت: این طرح دارای پروسه زمانبری است ولی تاکنون ۱۷۰ واحد مسکونی در این باره متقاضی شده ‎‎ اند که در حال نصب پنل ‎‎ های خورشیدی و عقد قرارداد هستند و امیدواریم تا پایان سال این تعداد مورد بهره ‎‎ برداری قرار گیرد.
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..