آغازدوره های آموزشی برای زنان سالمند در اردکان

هدف از برگزاری این کلاس ها ,بهره گیری از نقش مثبت و سازنده خاطره در از بین بردن و کاهش میزان افسردگی و افزایش میزان رضایت از زندگی و ارتقا کیفیت و امید به زندگی در زنان سالمند اعلام شد .

به گزارش یزدی نیوزرئیس اداره بهزیستی اردکان گفت: ۱۱۰ نفر از زنان سالمند سرپرست خانوار این شهرستان در کلاس های آموزش گروه درمانی به شیوه بیان خاطره شرکت کردند .

امیرولی عضدزاده  هدف از برگزاری این کلاس ها را بهره گیری از نقش مثبت و سازنده خاطره در از بین بردن و کاهش میزان افسردگی و افزایش میزان رضایت از زندگی و ارتقا کیفیت و امید به زندگی در این گروه سنی همراه با افزایش اعتماد به نفس در آنان است.
وی اشاره کرد : خاطره گویی به عنوان یک فرایند ساده و در دسترس تا این حد می‌تواند در سلامت سالمندان موثر باشد، شایسته است چنین اقداماتی به فرهنگ تبدیل شود تا میان این قشر و نسل جدید ارتباط بیشتری برقرار شود و سالمندان نیز زندگی شادتر و سالم ‌تری را تجربه کنند.
عضدزاده گفت : راهکارهای ساده و فراگیری وجود دارد که می‌تواند بیان خاطره را در خانواده و جامعه به صورت یک فرهنگ برای سلامت سالمندان ارائه دهد.
وی افزود: می توان در کانون های سالمندی برنامه‌های گسترده‌ای برای آنها ترتیب داد، مانند برگزاری کلاس هایی برای خانواده‌ها که چگونه مهارت گوش دادن را در خود افزایش دهند و سالمند را به خاطره‌ گویی تشویق کنند..
عضد زاده گفت:  این دوره  با همکاری اداره های بهزیستی ، ورزش و جوانان ، شبکه بهداشت و جمعیت هلال احمر شهرستان به همت موسسه خیریه امام زمان (عج) اردکان برگزار شد.
 
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..