نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

یک‌جانبه‌گرایی ترامپ در تامین منافع کشورش/از آمریکا شکایت می‌کنیم

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: آمریکا در تامین منافع خود سیاست یک‌جانبه‌گرایی را پیش گرفته و نمی‌خواهد قبول کند که در دنیا کشورهای قدرتمند بسیاری وجود دارد.

به گزارش یزدی نیوزکمال دهقانی فیروز آبادی در نشستی خبری با اشاره به وضعیت فعلی اقتصادی کشور اظهار داشت: اکنون در شرایطی قرار گرفته ایم که وضعیت اقتصاد بسیار سخت و پیچیده شده و معتقدیم باید با قرار گرفتن در کنار دولت، به حل این مشکلات کمک کنیم.

 
وی با بیان اینکه مجمع نمایندگان استان یزد از حامیان دولت هستند، افزود: این مجمع نامه ای نیز به رئیس جمهور نوشته و ضمن اعلام حمایت خود از دولت، بر لزوم بازنگری در مباحث اقتصادی و تغییر تیم اقتصادی تاکید کرده است.
 
دهقانی فیروزآبادی عنوان کرد: در شرایط فعلی، قشر پایین جامعه در فشار هستند و بیش از دیگران از تورم و گرانی دچار صدمه و آسیب شده اند و لازم است دولت با تیمی قوی، هر چه سریع‌تر برای رفع مشکلات معیشتی مردم چاره اندیشی کند.
 
نماینده مردم تفت و میبد در مجلس با اشاره به اینکه دشمن در طول ۴۰ سال گذشته هر بار به نحوی ما را تحت فشار قرار داده است، افزود: ما در شرایطی که در جنگ تحمیلی قرار داشتیم، توسط دشمن تحریم شده بودیم و هم در دوران جنگ و هم بعد از آن نیز به شدت از تحریم‌های آمریکا تحت فشار بودیم اما مقاومت کردیم تا توانستیم جایگاه خوبی به دست آوریم.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه ششم توسعه، بیان کرد: در قالب این برنام جذب حداقل ۲۵۰ میلیارد دلار سرمایه خارجی پیش بینی شده که لازم است دولت برای تحقق این امر، اقدام به تامین زیرساخت‌ها و فراهم کردن زمینه جذب سرمایه‌گذاران خارجی کند.
 
دهقانی فیروزآبادی تاکید کرد: در جذب سرمایه های خارجی، سرمایه‌های ایرانیان خارج از کشور گزینه بسیار خوبی است که دولت باید برای جذب آن تلاش بیشتری از خود نشان دهد.
 
وی گفت: البته به طور قطع تحریم ها در کاهش جذب سرمایه‌گذاری اثرگذار بوده با این وجود همچنان ظرفیت هایی وجود دارد که ایران می تواند از آنها در راستای بهبود شرایط اقتصادی استفاده کند.
 
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: باید قبول کنیم که ترامپ مشکل دارد و آنچه بدیهی است این است که او در حال تامین منافع آمریکا در کوتاه مدت است.
 
وی تصریح کرد: ترامپ اکنون بیشترین نفع را از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به ویژه عربستان سعودی می برد به نحوی که در جنگ یمن که روزانه ۳۰۰ میلیون دلار هزینه برای عربستان دارد، آمریکا کمک شایانی می کند و هر سه روز یک میلیارد دلار برای تسلیحاتی که بر سر مردم یمن می‌ریزند به آمریکایی‌ها پرداخت می‌کنند.
 
دهقانی فیروزآبادی خاطرنشان کرد: ترامپ همه حرفش این است که تمام دنیا به معنای تامین منافع آمریکا است و یکجانبه‌گرایی را رویکرد خود قرارداده ولی همه حرف ما این است که دنیا یک جانبه نیست و چند قطب قوی از جمله آمریکا، چین، ایران، روسیه، هند، آلمان و دیگر کشورهای قدرتمند در جهان وجود دارند.
 
وی تصریح کرد: در سیاست خارجی مهم این است که با تدبیر و منطقه جلو برویم و کار را درست پیش ببریم که اگر کسی به تعهداتش عمل نکرد درنهایت ما متضرر نباشیم و دنیا همانطوری که فهمید کار ایران در برابر صدام درست بود و او جنگ را شروع کرد، چند سال آینده هم دنیا بفهمند که ایران در قبال ترامپ کار درست را در پیش گرفت.
 
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ایران می تواند به خاطر خروج آمریکا از برجام از این کشور شکایت کند، افزود: طرح این شکایت اکنون در وزارت امور خارجه مطرح است و در حال پیگیری است.
 
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..