پرداخت ۱۰۰ میلیون تومان غرامت بیمه به مددجویان یزدی

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد با اشاره به پوشش بیمه‌ای حدود 20 هزار خانوار تحت حمایت این نهاد در استان، از پرداخت 100 میلیون تومان غرامت بیمه به مددجویان یزدی در سال گذشته خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز«محمدحسین جمال‌پور» با بیان این که مددجویان معیشت بگیر و چند خدمتی تحت حمایت بیمه حوادث هستند، گفت: حدود ۲۰ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان تحت حمایت بیمه حوادث و خطرات ناشی از آتش‌سوزی، صاعقه، انفجار، سیل، زلزله، طوفان، ضایعات ناشی از ذوب برف و باران، تگرگ، اتصالات برق و ترکیدگی لوله آب قرار دارند . 

 
وی با بیان این که جبران خسارت به واحدهای مسکونی، لوازم منزل و غرامت فوت سرپرست خانوار تعلق می‌گیرد، افزود: طی سال گذشته ۱۱۶ مورد خسارت به مددجویان پرداخت شد که ۱۰۳ مورد خسارت واحد مسکونی، ۱۲ مورد لوازم منزل و یک مورد غرامت فوت سرپرست بود.
 
جمالپور با اشاره به این که بیشترین خسارت به حادثه‌دیدگان شهرستان بهاباد و خاتم اختصاص یافت، اظهار کرد: ۸۹ درصد خسارت دیدگان ساکن روستا و ۱۱ درصد در مناطق شهری سکونت دارند.
 
وی گفت: حدود ۱۰۰ میلیون تومان برای جبران خسارت مددجویان تحت حمایت در سال ۹۶ از سوی بیمه‌گر پرداخت شد و بیشتر مبلغ پرداختی مربوط به حوادثی همچون خسارت ناشی از بارندگی، زلزله و آتش‌سوزی بوده است . 
 
وی افزود: پس از آگاهی و اطلاع مددکار کمیته امداد از وقوع حادثه یا مراجعه حضوری مددجویان خسارت‌دیده، نسبت به ثبت نوع حادثه، اطلاعات هویتی حادثه‌دیده اقدام می‌شود و بعد از تکمیل مدارک لازم همچون فرم اعلام خسارت، گزارش مراجع ذیصلاح مثل آتش‌نشانی و نیروی انتظامی، لیست اقلام خسارت‌دیده و تأییدیه احراز محل سکونت مددجویان توسط کمیته امداد، پس از بازدید و ارزیابی کارشناس بیمه، خسارت به مددجوی حادثه‌دیده پرداخت می‌شود . 
 
جمال‌پور با اشاره به این که بیمه حوادث شامل منازل رهنی، استیجاری، ملکی و واگذاری مددجویان می‌شود، بیان کرد: طی سه‌ماهه نخست سال ۹۷ نیز ۳۳ میلیون تومان خسارت به ۲۱ خانوار تحت حمایت حادثه‌دیده پرداخت شد . 
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..