معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار:

نیازسنجی طرح بازآفرینی شهری با استقرار دفاتر تسهیل‌گر در محلات یزد آغاز می شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد هدفمندسازی مشارکت مردم و ایجاد گفتمان مشترک در استان را تضمینی برای اثربخشی طرح بازآفرینی شهری دانست و از استقرار دفاتر تسهیل‌گر در محلات با هدف نیازسنجی و برنامه ریزی در مسیر اجرای این طرح خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزجلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان یزد به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و با حضور اعضای این ستاد در سالن شهید موحدین استانداری برگزار شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد در این جلسه بیان کرد: از اسفندماه سال گذشته موضوع بازآفرینی شهری به عنوان یکی از سیاست های کلان دولت مطرح شد و یزد نیز از بهترین استان هایی است که می تواند بر مبنای تعریف واقعی از بازآفرینی شهری در این زمینه به فعالیت بپردازد.
«محسن صادقیان» با اشاره به تأکید رئیس‌جمهوری بر محله سازی و احداث مسکن امید در دل مناطق مربوط به این طرح ادامه داد: از ۹۰ محله شهرستان یزد، طبق آئین‌نامه و بخش‌نامه‌های موردنظر ۴۸ محله می‌توانند هدف بازآفرینی شهری قرار گیرند.
صادقیان افزود: در یزد محله‌های فرسوده و غیر ایمن نیز وجود دارد که در زمان وقوع حادثه، امدادرسانی و مدیریت مشکلات آن‌ها به‌آسانی امکان‌پذیر نمی‌باشد و بر این اساس ساماندهی و ایمن سازی این مناطق در اولویت قرار دارد.
وی خاطرنشان کرد: وجود بافت های فرسوده و ناکارآمد مشکلات اجتماعی زیادی را نیز به همراه دارد و در دل بازآفرینی شهری لازم است معضلات اجتماعی نیز حل شوند و بهبود یابند تا با بازگشت جمعیت بیشتری به این مناطق زندگی رونق و بافت مورد نظر به پویایی برسد.
 
 
ایجاد گفتمان مشترک حرکت در مسیر بازآفرینی شهری را سرعت و انسجام می بخشد
 
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: بهترین گزینه برای شناخت واقعی از نیاز محلات و جمعیت حاضر آن مردم هستند و استقرار دفاتر تسهیل‌گری در محلات نیز بر مبنای توسعه ارتباطات مردمی برای جمع بندی اطلاعات و شناخت وضعیت پیش رو می باشد.
صادقیان ادامه داد: در گام اول ۵ محله حسن آباد، اسکان، شاه ابوالقاسم، قاسم آباد و پشت باغ مناطق هدف بازآفرینی شهری در یزد هستند که برای موفقیت در این زمینه دو عنصر شناخت کامل از محلات و نیازهای آن ها و ایجاد گفتمان مشترک در بین دستگاه های متولی در سرعت و انسجام بخشی به این موضوع دارای اهمیت فراوان است.
وی یادآور شد: علاوه بر مناطق شهری، توانمندسازی و شناخت ابعاد مختلف در مناطق روستایی نیز دارای اهمیت است و هدف ورود به این مناطق در قالب دفاتر تسهیل‌گری بررسی و تعیین برنامه بر اساس طرح بازآفرینی و اجرای مؤثر پروژه های مختلف است که بهره گیری از طرح تفضیلی نیز در این زمینه مؤثر می‌باشد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد با اشاره به حفظ گونه های ارزشمند تاریخی در فرآیند بازآفرینی، افزود: با مشارکت دستگاه های متولی به ویژه شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی فرآیند ایجاد دفاتر تسهیل‌گر با محوریت شرکت عمران و مسکن سازان و سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری آغاز و علاوه بر ساماندهی پروژه های سال جاری هدف گذاری دقیق و ساختاری مناسب برای فرصت های پیش رو تدوین می شود.
صادقیان در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: ظرفیت های مردمی، خیّرین و متقاضیان مشارکت در برنامه های شهری از پشتوانه های ارزشمند موفقیت در این موضوع هستند و ضرورت دارد علاوه بر انجام شناخت و مطالعات لازم در این زمینه، توانمندی های استان نیز در مسیر بازآفرینی شهری هدفمند شوند.
 
 
 
 
منب:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..