سرهنگ ابوطالبی خبر داد؛

عامل ورود غیرمجاز به تلگرام دختر همسایه در یزد دستگیر شد

رییس پلیس فتا استان یزد،‌گفت: متاسفانه علی‌رغم اطلاع رسانی‌های فراوانی که در زمینه امنیت شبکه‌های اجتماعی به کاربران از طریق جراید فضای حقیقی و مجازی ارائه می‌شود، باز هم کاربران سهل انگار بوده و زمینه کلاهبرداری افراد سودجو را فراهم می‌کنند.

به گزارش یزدی نیوز سرهنگ «مرتضی ابوطالبی» در تشریح این خبر،‌اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر دسترسی غیر مجاز به تلگرام وی، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت .

 
وی افزود: با توجه به اظهارات شاکیه، متهم از عکس‌های بدون حجاب جشن تولدی که وی برای دوستان خود ارسال نموده سوء‌استفاده نموده و این عکس‌ها را ابزاری برای تهدید و اهداف شوم خود به کار برده است .
 
رییس پلیس فتای استان یزد ادامه داد: در پی بررسی نشست‌های فعال تلگرام شاکیه و اقدامات فنی کارشناسان پلیس فتا، متهم که پسر همسایه بود شناسایی شد و با دستور قضایی دستگیری و به همراه گوشی موبایل به پلیس فتا استان یزد آورده شد .
 
سرهنگ ابوطالبی در ادامه تصریح کرد: متهم در بازجوئیها، ضمن اقرار به بزه انتسابی عنوان داشت؛ در پی نیت شوم و غیر اخلاقی خود هفته پیش که برای نصب دستگاه کپی با درخواست پدر خانواده به خانه ایشان رفتم از فرصت ایجاد شده سوءاستفاده نمودم و از طریق تلگرامی که بر روی کامپیوتر نصب بود توانستم به اکانت دختر ایشان دسترسی پیدا نموده و از مطالب ارسالی شاکیه بر علیه وی به عنوان تهدید و اخاذی سوء استفاده نمایم .
 
این مقام مسئول به کاربران شبکه‌های اجتماعی توصیه کرد: رمز ورودی به شبکه‌های اجتماعی مورد استفاده خود را فعال نموده و پس از بررسی نشست‌های فعال، در قسمت تایید دو مرحله‌ای با ایجاد رمز ترکیبی (‌اعداد،حروف و علامت)، از دسترسی دیگران به نرم‌افزار مورد نظر جلوگیری خواهید نمود، به صورتی که اگر کسی بخواهد وارد تلگرام شما شود با مرحله دیگری به جز ارسال کد ۵ رقمی با اس ام اس یا … روبرو خواهد شد. شما می‌توانید رمزی خاص در این قسمت به ورودی اضافه کنید که از شخص وارد شونده آن رمز را بخواهد .
 
وی ادامه داد: کاربران توجه داشته باشند که از بارگذاری و ارسال عکس‌های خصوصی در شبکه‌های اجتماعی خودداری نموده به این دلیل که فضای مجازی حریم خصوصی و شخصی کاربران نمیباشد .
 
رییس پلیس فتا استان یزد در پایان گفت: بهتر است بدانیم هک و نفوذ بر اساس ماده ۲۵ قانون جرائم رایانه‌ای، جرم بوده و بر اساس قانون با افراد خاطی برخورد می‌شود.
 
بر اساس ماده ۲۵ قانون جرائم رایانه‌ای، فروش یا انتشار یا در دسترس قراردادن گذرواژه یا هر داده‌ای که امکان دسترسی غیرمجاز به داده‌ها یا سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی متعلق به دیگری را بدون رضایت او فراهم می‌کند، مرتکب جرم شده و به حبس از ۹۱روز تا یک سال یا جزای نقدی از پنج میلیون تا بیست میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهدشد .
 
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..