نشست کمیته نظارت بر مصرف آب کارواش ها برگزار شد

اولین جلسه کمیته نظارت بر مصرف آب کارواش های استان به ریاست مدیرکل مدیریت بحران استانداری و با حضور کارشناسان آب و فاضلاب و شهرداری یزد برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوز "هادی هادی نسب" در این نشست با اشاره به اهمیت صرفه جویی در مصرف آب در امور خدماتی، گفت: استفاده از آب ‌آشامیدنی جهت مصارف غیرشرب کاری غیرعقلی و ناثواب است و مردم استان به این مهم توجه ویژه ای دارند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری ادامه داد: ضریب وجود کارواش ها در استان یزد نسبت به استان های همجوار بسیار پائین بوده و اکثر کارواش ها در زمینه مصرف آب صرفه جویی می کنند.
وی هدف از تشکیل این کمیته را بررسی دوره ای مصرف آب در کارواش ها و جلوگیری از فعالیت واحدهای متخلف دانست و افزود: هرچند سرانه مصرف آب کل کارواش های یزد، کمتر از ١٥ صدم یک درصد آب شهر می باشد لیکن همین مقدار هم باید مدیریت شده و جلوی هرگونه اهمال کاری گرفته شود.
هادی نسب خاطرنشان کرد: کارگروه تخصصی سازگاری با کم آبی استان در سال جاری ١٤ جلسه برگزار کرده که یکی از مصوبات آن تشکیل کمیته نظارت بر مصرف آب کارواش ها بوده است.
وی ادامه داد: هم اکنون کارواش هایی در یزد وجود دارند که از کمترین آب مصرفی غیرشرب، چندین مرتبه استفاده می کنند.
مدیرکل مدیریت بحران استان از دستگاه های نظارتی و صنفی خواست تا خواسته مردم یزد در این خصوص را جدی بگیرند و از هرگونه استفاده آب در مصارف غیر آشامیدنی جلوگیری کنند.
هادی نسب گفت: مجموعه مدیران استان در کنار مردم از گذشته تاکنون در خصوص مصرف آب دقت و مدیریت زیادی داشته اند و حفر قنات ها گواه این ادعاست.
مدیرکل مدیریت بحران در پایان سخنان خود از رسانه ها خواست تا با ارائه اخبار درست و واقعی جلوی هرگونه شایعه سازی و ایجاد اختلاف بین مردم را در ارتباط با حوزه آب بگیرند.
 
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..