مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری:

ایجاد اشتغال از دغدغه های اصلی مسئولان نظام و دولت است

«فاطمه دانش» در نشست با نمایندگان بانوان دستگاه های اجرائی استان با اشاره به برنامه ریزی های وزارت کشور در حوزه بانوان با شعار " امنیت و نشاط زن، خانواده سالم و جامعه پویاست "، گفت: دفتر امور بانوان و خانواده استاندری برای تحقق این شعار در استان تمام ظرفیت و تلاش خود را به کار خواهد گرفت.

به گزارش یزدی نیوزمدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری در این نشست با بیان اینکه ایجاد اشتغال از دغدغه های اصلی مسئولان نظام و دولت است، بیان کرد: به حوزه اشتغال در کشور که بیشترین بیکاران آن را نیز زنان تشکیل داده اند، باید نگاه و توجه جدی شود.

«فاطمه دانش یزدی» افزود: با توجه به ساختار زندگی سنتی آسیب های بسیاری زنان و دختران را تهدید می کند و فضاهای مجازی و ماهواره که با فرهنگ سنتی ما متفاوت است باعث افزایش آسیب های اجتماعی می شود.
وی تاکید کرد: افزایش توانمندی های بانوان در حوزه های مدیریتی، کارآفرینی، سیاسی، اقتصادی، علمی، فرهنگی، اجتماعی، هنری و ورزشی به منظور بهره مندی در فرآیند توسعه متوازن و همه جانبه کشور می تواند از بسیاری از آسیب ها جلوگیری کند.
دانش با بیان اینکه جلب مشارکت صاحب نظران، کارشناسان و نخبگان از تمامی گروه ها و سلیقه ها با هدف همگرایی و هم افزایی نقش مهمی در توسعه کشور دارد، گفت: ارتقای نقش زنان در کاهش نرخ بیکاری با اولویت بانوان تحصیل کرده و افزایش کمّی زنان در پست‌های مدیریتی و قانونگذاری تاثیر به‌سزایی در روند توسعه کشور و استان دارد.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری ادامه داد: رویکرد دولت تدبیر و امید به حوزه زنان و خانواده برنامه محور است و پیگیری و بررسی مشکلات آنها در دستورکار قرار دارد، آنها نیز باید برنامه ها و گزارشات خود را مستند سازی و ارائه دهند.
دانش در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: دستگاه های اجرایی استان در کنار اقداماتی که در حوزه مقابله با آسیب های اجتماعی انجام می دهند، لازم است توجه داشته باشند که با یک نگاه محلی و بومی این آسیب ها را بررسی کنند و با این دید، راهکارهایی برای پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در استان ارائه دهند.
 
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..