فرمانده سپاه میبد:

بسیج توسط خود مردم باید اداره شود

فرمانده سپاه میبد با بیان این که بسیج توسط خود مردم باید اداره شود، گفت: هدف بسیج و سپاه برقراری امنیت در جامعه است.

به گزارش یزدی نیوز سرهنگ «مصطفی بهشتی» در جمع خبرنگاران گفت: سال جاری، سال تحول سپاه نامیده شده و با توجه به طرح اعتلای بسیج با یک برنامه‌ریزی دقیق درحال اجراست . 

 
وی با بیان این که گشت‌های محله را با ۳۳ پایگاه دنبال می‌کنیم، افزود:به منظور ایجاد آرامش و برقراری امنیت هر شب ۱۰ پایگاه از ۳۳ پایگاه فعال بسیج فعالیت می‌کنند که در کنار بسیجیان، پاسداران  نیز بسیجی‌وار در این گشت‌ها حضور دارند.
 
وی ادامه داد: بعضاً معتادان، اخلالگران و کسانی که بر هم زدن آرامش و امنیت مردم را نشانه می‌گیرند، در قالب این گشت‌ها شناسایی و با همکاری نیروی انتظامی و دادستان به مراجع قضایی ارجاع می‌شوند.
 
بهشتی با بیان این که هدف بسیج و سپاه برقراری امنیت در جامعه است، به اتفاقاتی مانند آتش زدن درب مسجد دوازده امام و حوزه علمیه میبد و همچنین آتش‌زدن دو بانک در میبد اشاره کرد و گفت: با هوشیاری و حضور به موقع بسیجیان نقشه‌های شوم بعدی خرابکاران در این حوادث برملا و عاملان اصلی دستگیر شدند.
 
فرمانده سپاه میبد در ادامه سخنانش به طرح اردوهای جهادی به عنوان یکی از طرحهای ابتکاری بسیج اشاره کرد و افزود: بسیج باید توسط خود مردم اداره شود و محبوبیت سپاه نیز با چنین طرح‌ها ظهور پیدا می‌کند.
 
وی گفت: اکنون به منظور محرومیت‌زدایی با کمک اداره بهزیستی و کمیته امداد، ۱۰۰ خانه محرومان در شهرستان شناسایی شده و با ورود خیرین و با همکاری فرمانداری، ۲۰ خانه از این تعداد تعمیر و ۸۰ واحد مسکونی دیگر در حال بازسازی هستند.
 
بهشتی حضور گروه‌های جهادی را رضایت بخش خواند و اظهار کرد: ۱۵گروه جهادی از بسیج و ۱۵گروه جهادی از سپاه در حال انجام فعالیت در این طرح هستند و امیدواریم هر محله و هر پایگاه یک گروه جهادی برای رفع مشکلات محله تشکیل دهد.
 
وی شهرستان میبد را شهرستانی قوی به لحاظ اقتصادی دانست و گفت: با این وجود در گوشه و کنار این شهرستان مردمانی زندگی می‌کنند که به نوعی با فقر دست و پنجه نرم می‌کنند ولی امیدواریم با کمک خیرین نیک‌اندیش، فقر را در میبد ریشه‌کن کنیم.
 
فرمانده سپاه میبد در ادامه با اشاره به از سرگیری فعالیت کانون جوانان بسیج پس از یکسال توقف،‌گفت: امروز این کانون به عنوان یک مرکز آموزش در جهت  پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان در حال فعالیت است.
 
وی همچنین از مرمت و بازسازی معراج شهدای میبد، ساخت یک مجتمع مجهز درمانی واقع در سپاه قدیم برای رفع نیازهای درمانی مردم با کمک خیرین و برنامه‌های فرهنگی متعدد به عنوان دیگر اقدامات این مجموعه اشاره کرد.
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..