رییس فتای یزد:

جدال برای تقسیم ارث منجر به هتک حیثیت در فضای مجازی شد

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان یزد از شناسایی و دستگیری خواهر 29 ساله که به قصد انتقام‌جویی اقدام به هتک حیثیت و انتشار فیلم دعوای خواهر بزرگتر با مادر خود در اینستاگرام نموده بود خبر داد .

به گزارش یزدی نیوزسرهنگ« مرتضی ابوطالبی» اظهار کرد: در پی شکایت خانمی مبنی بر هتک حیثیت و انتشار فیلم خصوصی‌اش در فضای مجازی مراتب در دستور کارشناسان این پلیس قرار گرفت و برابر اظهار شاکیه، خواهر کوچکتر وی در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به نشر اکاذیب و انتشار فیلم درگیری وی با مادرش نموده که باعث هتک حیثیت و هجمه اهانت‌های کاربران اینستاگرام به وی شده است .

 
وی افزود: پس از اخذ مستندات و اظهارات با همکاری شاکیه و اقدامات فنی، با دستور مرجع محترم قضایی متهم که خواهر کوچکتر وی بود در منزلش شناسایی و دستگیر گردید و ادله جرم شامل گوشی تلفن همراه کشف و به این پلیس دلالت گردید‌ .
 
رییس پلیس فتای یزد گفت: در بازجویی‌های اولیه متهم سعی نمود با اظهارات ضد و نقیض، خود را بی‌گناه جلوه دهد و مدعی شده که فیلم مربوطه در حین درگیری خواهر و مادرم را من تهیه نموده‌ام اما ممکن است گوشی‌ام هک شده و فرد دیگری اقدام به انتشار آن نموده باشد که با مواجهه شدن مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان به بزه ارتکابی معترف و انگیزه خود را ادب نمودن خواهر بزرگتر و بغض‌ای که بابت ارث و میراث با وی داشته بیان نمود . ‌
 
سرهنگ ابوطالبی تصریح کرد: متاسفانه کاربران با نیت اینکه شبکه‌های مجازی محیط امن و خصوصی آنها بوده در این فضا اقدام به انتشار ریز‌ترین مسایل شخصی خود نموده و با دیگر کاربران به اشتراک گذاشته و از عواقب غیر قابل جبران آن بی‌اطلاع و گاهی سهل انگار بوده و توجهی ندارند .
 
وی به کاربران توصیه کرد: شهروندان در نظر داشته باشند به دنبال انتقام‌جویی‌ و تسویه حساب از طریق فضای مجازی نباشند و اگر مشکلی وجود دارد حتما از طریق مراجع قانونی اقدام نمایند .
 
رئیس پلیس فتا یزد در پایان گفت: به افرادی که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اقدام به هتک حیثیت و نشر اکاذیب علیه همدیگر می‌کنند، هشدار داده می‌شود طبق ماده ۱۷ قانوم جرایم رایانه‌ای با اثبات عمل مجرمانه آنها باید پاسخگوی قانون و مسئول عمل مجرمانه خود باشند .
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..