عضو هیئت رئیسه سازمان ملی کارآفرینی ایران:

کارآفرینی خلق یک ارزش جدید در راستای ثروت آفرینی است

‎عضو هیئت رئیسه سازمان ملی کارآفرینی ایران گفت: کارآفرینی ایجاد یک ارزش جدید در راستای ثروت آفرینی است و این ثروت محدود به شخص کارآفرین نمی شود، بلکه جامعه را نیز ثروتمند می‌کند.

به گزارش یزدی نیوز‎هادی هزارخانی،  در جلسه کمیته کارشناسی دوازدهمین دوره جشنواره کارآفرینان برتر ملی که در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد برگزار شد، با تاکید بر اینکه ابتدا باید مفهوم کارآفرینی بازتعریف شود، اظهار داشت: یکی از مشکلات کارآفرینی در کشور این است که با وجود اقدامات بسیار، هنوز تعریف درستی از این واژه ارائه نشده و حتی تصور برخی مسئولان نیز از کارآفرین، فردی است که شغل و بنگاه اقتصادی ایجاد کند.

 
‎وی با بیان تاریخچه مختصری از کارآفرینی، افزود: کارآفرینی به شکل امروزی از دهه ۸۰ میلادی شروع شد و در آن زمان کشورهای توسعه یافته، موج اکوسیستم کارآفرینی را ایجاد کردند و تمام اتفاقات و جهش‌های امروز در حوزه فناوری در آن دهه رقم خورد.
 
‎مدیر اجرایی دوازدهمین دوره جشنواره کارآفرینان برتر ملی بیان کرد: کارآفرینی به معنای نوآفرینی در اقتصاد امروز است، با این توضیح که صنعت کشور ما صنعتی کارگری است و تحصیل کرده‌ها بیکار هستند و این امر نشان دهنده این است که جریانی تازه در صنعت به وجود نیامده، به عنوان مثال، سال‌ها است کشاورزی کشور با همان روش های پرهزینه و قدیمی پیش می رود.
 
‎هزارخانی در بخش دیگری از سخنان خود درباره این دوره از جشنواره نیز عنوان کرد: در جشنواره‌های کارآفرینان برتر، سعی بر این است با حضور فعالان اقتصادی، جریانی جدید در سه حوزه اصلی اقتصاد یعنی صنعت، کشاورزی و خدمات ایجاد شود و در این رویداد ارزشمند کارآفرینانی حضور خواهند داشت که حتی در زمان رکود اقتصادی نیز فروش بالا و رشد اشتغال داشته اند.
 
‎وی ادامه داد: یکی از شروط کسب عنوان کارآفرین برتر ملی در این جشنواره، نوآوری و دستیابی به رشد مالی ۲۰ درصد و رشد اشتغال ۲۰ درصد، طی مدت زمان چهار سال است.
 
‎هزارخانی همچنین با اشاره به تندیس این دوره از جشنواره و دلیل انتخاب آن اظهار داشت: از سال گذشته در شورای سیاستگذاری کشور مقرر شد، به جای تقدیم لوح، تندیسی از یک کارآفرین منحصر به فرد به برگزیدگان اهدا شود.
 
عضو هیئت رئیسه سازمان ملی کارآفرینی ایران بیان کرد: نخستین بار این تندیس طرحی از مرحوم عالی نسب، سازنده علاءالدین (دستگاه گرمایشی کوچکی که از دهه ۳۰ وارد بازار شد) بود و این دوره نیز پس از بررسی بسیار، برند حاج خلیفه علی رهبر برای تندیس به شورای سیاستگذاری جشنواره ملی کارآفرینی پیشنهاد شد که خوشبختانه با استقبال فراوان روبرو شد و در نهایت این طرح به عنوان تندیس پذیرفته شد.
 
‎وی افزود: جرقه برگزاری این دوره از جشنواره ملی کارآفرینی در یزد پس از قبول طرح حاج خلیفه علی رهبر برای تندیس زده شد.
 
هزارخانی با بیان اینکه برگزاری چنین جشنواره هایی در شهرهایی جز تهران، به طور قطع می تواند اتفاقات خوبی را رقم بزند و جریان تازه ای ایجاد کند، تصریح کرد: در این دوره از جشنواره سعی بر این است که در فضایی صمیمانه، مسئولان، دانشگاهیان، سرمایه گذاران، صنعتگران، کارآفرینان، استارت آپ‌ها و حتی مددجویان مستعد کارآفرینی نهادهایی چون بهزیستی و کمیته امداد، جریان‌های جدیدی را در چرخه اقتصادی و اجتماعی ایجاد کنند.
 
‎وی اظهار امیدواری کرد: برگزاری این دوره از جشنواره در یزد علاوه بر رقم زدن شبی به یاد ماندنی برای استان، می تواند بیش از پیش باعث معرفی و شکوفایی پتانسیل‌های ارزشمند و غنی استان به کشور برای سرعت بخشیدن به اکوسیستم کارآفرینی شود.
 
 این نشست به دعوت اداره کل کار و امور اجتماعی استان یزد و به منظور هماهنگی بیشتر با معاونان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد، اتاق بازرگانی، صدا و سیمای مرکز یزد، جهاد کشاورزی، پارک علم و فناوری، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، کمیته امداد، دفتر جذب و حمایت سرمایه گذاری استانداری و با حضور رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری یزد و معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل کار و امور اجتماعی برگزار شد.
 
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..