رئیس مجمع نمایندگان استان یزد:

ضرورت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای انتقال آب به یزد

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد بر ضرورت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای انتقال آب به یزد تاکید کرد.

به گزارش یزدی نیوز محمدرضا صباغیان در نشستی خبری با اشاره به اهمیت آب اظهار داشت: آب امروز یک مسئله و یک بحران جهانی است و طبیعی است که کشور و استان ما از این بحران مستثنی نیست.

 
وی با اشاره به اینکه یزد از دیرباز با مسئله آب مواجه بوده است، افزود: نمایندگان مردم استان یزد در مجلس، در طول مدت فعالیت خود پیگیری‌های بسیار خوبی در زمینه انتقال آب از طریق خط دوم، سوم و چهارم انتقال به یزد داشتند.
 
صباغیان با بیان اینکه خط دوم انتقال هم اکنون در حال اجراست اما به دلیل مشکلات اعتباری به کندی پیش می رود، بیان کرد: انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان نیز در دست مطالعه و پیگیری است.
 
نماینده مردم ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهریز در مجلس با اشاره به اقبال بخش خصوصی برای مشارکت در زمینه انتقال آب از دریای عمان به استان یزد تصریح کرد: باید از این ظرفیت موجود به بهترین نحو ممکن استفاده شود.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بخشی از وظایف و مسئولیت‌های نمایندگان مجلس بیان کرد: قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون از وظایف نمایندگان است و در کشور ما قوانین خوب بسیاری وجود دارد اما متاسفانه نظارتی بر اجرای این قوانین نیست.
 
صباغیان تصریح کرد: اگر مجلس و نمایندگان به این دو وظیفه خود یعنی قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون به درستی عمل کنند، به طور قطع شاهد پیشرفت بهتر امور خواهیم بود.
 
نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه کشور یادآور شد: اغلب نمایندگان ما شناخت درستی از وظایف خود ندارند و مردم نیز انتظاراتی فراتر از وظایف آنها دارند به نحوی که بیشتر زمان نمایندگان به شنیدن و رسیدگی مسائل مردم می گذرد.
 
وی خاطرنشان کرد: اغلب نمایندگان، رسیدگی به امور مردم را برای اینکه بتوانند در دوره‌های بعد نیز رای مردم را داشته باشند، در اولویت قرار می دهند و این امر سبب باز ماندن آنها از وظایف اصلی می‌شود.
 
صباغیان ادامه داد: اگر قوانینی در حوزه های مختلف نظیر اقتصادی و … وجود نداشته باشد، نتیجه آن همین اختلاس و گران فروشی و … می شود بر این اساس معتقدیم برای پیشبرد درست امور کشور، هرکس باید در جای خود و در مسیر اجرای مسئولیت خود قرار گیرد.
 
 
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..