آب شرب مورد نیاز روستاهای مهریز ۱۴۲ لیتر در ثانیه

مدیر آبفار مهریز: هم اکنون 67 لیتر در ثانیه از منابع آبی منطقه برداشت می شود و برای عبور از پدیده خشکسالی باید مصرف آب مدیریت شود.

به گزارش یزدی نیوز مدیر آب و فاضلاب روستایی مهریز در نشست خبری با اصحاب رسانه مهریز گفت:۶۶ روستا در دهستان های خورمیزات ، میانکوه ، بهادران ، تنگ چنار و ارنان زیرپوشش خدمات این اداره هستند و تعداد مشترکان را ۱۱ هزار و ۷۶۰ مورد ذکر کرد 

محمد مهدی خلاصه زاده افزود:آب مصرفی مردم روستاهای بخش مرکزی شهرستان از ۳۹ منبع آبی شامل ۳۸ حلقه چاه و یک رشته قنات تامین می شود که به علت کاهش بارندگی و تداوم ۲ دهه خشکسالی باید صرف جویی اولویت نخست مصرف کنندگان باشد. 
وی افزود:برای جبران کمبود آب شرب روستاها در دهستان میانکوه و روستاهای مزارع شور، ۵۷ تانکر آبرسانی پنج هزار لیتری تهیه شد و نسبت به توزیع آب اقدام شد. 
مدیر اداره آب و فاضلاب روستایی مهریز گفت: سالانه حدود ۴۰۰ مشترک جدید درخواست واگذاری انشعاب دارند.
وی افزود: ۲۴۰۰ متر مخزن آب ذخیره در روستاهای مناطق مختلف شهرستان مهریز ساخته شده است و نیز اجرای ۱۱ کیلومتر خط لوله انتقال آب در روستای ارنان با هزینه ای حدود ۶۰۰ میلیون تومان از دیگر اقدامات انجام شده در راستای تامین آب است.
خلاصه زاده از سیاست های تشویقی برای جلوگیری از تخلفات سوء استفاده کنندگان خبر داد و افزود: افراد می توانند به ازای معرفی هر شخص متخلف، برای هر انشعاب، مبلغ ۱۰۰ هزار تومان و نیز دو درصد از کل جریمه فرد متخلف را از سوی امور آب و فاضلاب روستایی مهریز دریافت کنند.
 
 
 
منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..