وزیر کشور در یزد:

هرگز در ریل دشمن قرار نخواهیم گرفت

آقای رحمانی فضلی راهبرد مقابله با دشمن و سه سطح برخورد دنیای استکبار با ایران اسلامی را تشریح کرد.

به گزارش یزدی نیوزوزیر کشور که امروز به یزد سفر کرد در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی  این استان ، دشمنی استکبار با نظام اسلامی را مواجهه با قدرت ایران اسلامی دانست و گفت: در شرایط حاضر نگاه ما  مبتنی بر بن بست شکنی، ایمان، باور و تلاش است.

آقای رحمانی فضلی افزود: باید با بهره گیری از تمام ظرفیت و توان خود در برابر این شرایط بایستیم و ضمن مقابله با آن،  شرایط را به نفع خود تغییر دهیم .
 وی با اینکه دنیای استکبار در سه سطح با ایران اسلامی مقابله و برخورد می کند، گفت: در سطح برخورد نظامی، امروز توان بالا و اقتدار کشور و اهمیت حضور ایران در منطقه دشمنان ما را برای انتخاب سطح مقابله نظامی عاجز کرده است چرا که آنها به اهمیت قدرت ایران پی برده اند و این موضوع توان وارد شدن به سطح نظامی با ایران را از آنها گرفته است .
وزیر کشور سطح برخورد اقتصادی را دومین سطح برخورد دشمن برشمرد و با اشاره به تهدیدات اقتصادی دشمن گفت: امروز ۵۰ تا ۶۰ درصد وابستگی کشور به نفت کاهش یافته است و انچه ما در اقتصاد مقاومتی به دنبال آن هستیم و مورد تاکید رهبری نظام است این است که این وابستگی را به صفر کاهش دهیم.
رحمانی فضلی با اشاره به تحولات منطقه طی چند سال گذشته و دخالت امریکا در آنها گفت: بدون شک ملت ایران امروز بهتر از هر کسی می داند که نباید به بیگانه دل بست و آنچه که می تواند ما را از برخی تنگناه های اقتصادی رها کند استقلال اقتصادی و توجه به موضوع اقتصاد مقاومتی است .
 وزیر کشور زمینه سازی برای ایجاد تنش های داخلی را دیگر دسیسه دشمن برای ضربه زدن به نظام مقدس اسلامی برشمرد و گفت :  وظیفه داریم با تعقل ، درایت ، همکاری و همدلی همه دستگاه ها و مسئولان در جهت رفع کاستی ها بکوشیم و اجازه ندهیم دشمن با ایجاد تنش در کشور اخلال ایجاد کند .
دکتر رحمانی فضلی بر ضرورت اصلاح برخی نقاط ضعف در کشور خاطرنشان و تاکید کرد: باید با صبر ، کار و تلاش بیشتر در برابر این توطئه دشمن برای ایجاد تنش در جامعه بایستیم .
وزیر کشور به تعهدشکنی و پس از آن ، تظاهر رییس جمهور آمریکا برای مذاکره اشاره کرد و گفت: مذاکره با پیمان شکن معنا و مفهومی ندارد و اگر آنها خواهان مذاکره هستند باید ضمن قبول همه تعهدات به شرایط قبل باز گردند و به تعهدات خود عمل کنند .
دکتررحمانی فضلی خاطر نشان کرد: امروز همه مسئولان و دستگاههای کشور باید با وحدت، انسجام و همدلی  شجاعانه و با دلسوزی و تلاش در جهت رفع مشکلات مردم و بخش تولید کشور بکوشند.
وی از نا امیدی و یاس و بی اعتمادی بعنوان دو عامل مهم برای جلوگیری از پیشبرد اهداف و برنامه های توسعه کشور یاد و خاطر نشان کرد نباید مردم را نسبت به آینده مایوس کنیم , بلکه باید با ایجاد روحیه امید و نشاط در جامعه در مسیر تعالی کشور گام برداریم.  
وی گفت امروز دشمنان باید بدانند هرگز نخواهند توانست ما را در مسیر ریلی که گذاشته اند، قرار دهند .
 دکتر رحمانی فضلی به ویژگی های یزدی ها از جمله علم آموزی، تلاش، پشتکار، مجاهدت و هوشمندی در انطباق با طبیعت برای زندگی و توسعه و آبادانی در این خطه از کشور اشاره کرد و یزدی ها را پیشقراولان بحث اقتصاد مقاومتی دانست.
وی گفت: فناوری استفاده از قنات یکی از نمونه های موفقیت مردمان این دیار در تلفیق علم و هنر، کار و تلاش و هوشمندی مردم یزد است .
پیش از سخنان وزیر کشور، آقای زمانی قمی استاندار یزد با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های استان در بخش های مختلف صنعتی، کشاورزی و علمی و پزشکی گفت: این استان با ۵۰۰ میلون دلار صادرات غیر نفتی در سال و ۲۳ هزار میلیارد تومان در تولید ناخالص ملی و بهره وری بالا در استفاده از منابع نادر و کمیاب آب در جایگاه برتر کشور است .
در این جلسه همچنین آقایان صباغیان و موسوی دو تن از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت حمایت از بخش خصوصی و تولید بعنوان پیشقراولان بحث اقتصاد مقاومتی تاکید و بر عزم جدی مجلس برای رفع موانع تولید تاکید کردند .
 توجه به موضوع تامین آب استان بعنوان یکی از مسائل زیر ساختی استان در بحث اقتصاد مقاومتی، ایجاد بانک اطلاعات قوی برای حمایت از بخش خصوصی و توجه به قانون مداری و حاکمیت قانون و تفویض اختیار بیشتر به استانداران برای حمایت از بخش تولید و صنعت از دیگر موضوعات مورد توجه نمایندگان استان در این نشست بود .
 در این جلسه همچنین جند تن از مدیران بخش تولید و صنعت استان و مدیران تشکل های صنعتی استان دیدگاه ها و نظرات و مسائل و مشکلات خود را در خصوص رفع موانع تولید بیان کردند .
آقای رحمانی فضلی همچنین به منظور بررسی مسائل امنیتی استان یزد در نشست شورای تامین استان شرکت خواهد کرد.
 
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..