دغدغه فرهنگی حوزه نوشت‌افزار در فروشندگان وجود دارد

رئیس اتحادیه فروشندگان نوشت‌افزار استان یزد با بیان اینکه دغدغه فرهنگی حوزه نوشت افزار در فروشندگان وجود دارد گفت: نوشت‌افزارهای ایرانی از تصاویر نامناسب استفاده نکنند.

به گزارش یزدی نیوزمحمد‌حسین ‌مرتضوی رئیس اتحادیه فروشندگان نوشت‌افزار استان یزد در میزگرد تسنیم یزد با تاکید ویژه بر مخرب بودن نوشت‌افزارهای غربی موجود در بازار اظهار داشت: اگر تولیدی حتی در ایران هم باشد اما از تصاویر غربی برای جذب در فروش استفاده کند باید بداند ضربه فرهنگی شدیدتر از ضربه اقتصادی است.

 
وی از تولیدات ایرانی با تصاویر نامتناسب فرهنگ اسلامی و ایرانی نقد کرد و گفت: برای جلوگیری از ترویج این کالاها ابتدا باید از تولید کنندگان هم‌وطن توقع داشت اما ما با توصیه و صحبت با فروشندگان این حوزه سعی می‌کنیم تا جایی که بتوانیم با وجود حمایت راسخ از کالاهای ایرانی مانع ترویج این کالاهای ضد فرهنگی شویم.
 
مرتضوی در ارتباط با مبحث برگزاری نمایشگاه نوشت افزار ایرانی اسلامی گفت: تصمیم‌گیری در این مورد در رسته اصناف است و به اتحادیه مربوط نمی‌شود اما قطعا برگزاری در فصل فروش به کاسبان این حوزه ضربه می‌زند.
 
رئیس اتحادیه فروشندگان نوشت‌افزار استان یزد با ابراز امیدواری از بازشدن دروازه همکاری فروشندگان و اصناف به روی فعالان و تولید کنندگان نوشت‌افزار ایرانی اسلامی ادامه داد: مطمئنا دغدغه فرهنگی در وجود تمامی دست‌اندرکاران این حوزه وجود دارد.
 
وی بر ضرورت ترویج فرهنگ استفاده از نوشت‌افزارهای ایرانی اسلامی تاکید کرد و گفت: همه ما باید این احساس را داشته باشیم که تولید داخل ارزش بسیار بالاتری از تولیدات خارجی دارد و همه باید استفاده از تولید داخل را در دستور کار خود قرار دهیم.
 
مرتضوی تصریح کرد: در مقابل هم تولید کنندگان داخلی باید سعی کنند کیفیت خود را به حدی بالا ببرند که با کیفیت کالاهای مشابه خارجی برابری داشته باشند و از لحاظ قیمت هم کالاهای آنها قدرت رقابت با نمونه‌های خارجی را به دست آورند.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..