هر متر مکعب آب در صنایع یزد ۲۲ میلیون تومان ارزش افزوده به دنبال دارد

استاندار یزد با بیان اینکه هر متر مکعب آب در صنایع یزد ۲۲ میلیون تومان ارزش افزوده به دنبال دارد گفت: صادرات غیرنفتی یزد ۵۰۰ میلیون دلار است.

به گزارش یزدی نیوزمحمود زمانی قمی پیش از ظهر امروز در سیزدهمین ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد که با حضور وزیر کشور برگزار شد اظهار داشت: استان یزد نخبگان بسیار زیادی در ساحت‌های مختلف از جمله حوزه‌های علمیه و سایر علوم را داشته و دارد و شخصیت‌های تاثیرگذار بسیار زیادی از جمله آیت‌الله حائری یزدی موسسه حوزه علمیه، آیت‌الله شهید صدوقی و مرحوم آیت‌الله خاتمی از این استان سر برآورده‌اند.

 
وی با اشاره به اینکه تولید ناخالص استان یزد حدود ۲۳ هزار میلیارد تومان است اظهار داشت: تولید استان یزد چهار درصد تولید کشور را به خود اختصاص داده در حالی که جمعیت این استان تقریبا یک و چهار دهم درصد کشور می‌شود.
 
استاندار یزد با تاکید بر اینکه در بخش درمان استان یزد جزو خوش‌نام‌ترین استان‌های کشور است خاطرنشان کرد: به دلیل کیفیت بالای خدمات و اخلاق خوب و مهمان‌نوازی یزدی‌ها سبب شده که بسیاری از بیماران از استان‌های دیگر به شهر و استان یزد مراجعه کنند.
 
زمانی قمی ادامه داد: به لحاظ بهره‌برداری از منابع نادر و کمیاب آب، از ده‌ها سال قبل استان یزد در استفاده از روش‌های مناسب مصرف پیشتاز بوده است و امروز به ازای هر متر مکعب آبی که در صنعت یزد ایجاد مصرف می‌شود ۲۲ میلیون تومان ارزش افزوده به وجود می‌آورد در حالی که همین یک متر در اصفهان ۱۵ و در کرمان شش میلیون تومان ارزش افزوده دارد.
 
وی صادرات غیر نفتی یزد را حدود ۵۰۰ میلیون دلار دانست و خاطرنشان کرد: امیدوارم به رغم تمام فشارهایی که از سوی بدخواهان نظام برای ایران ایجاد شده، شاهد بهتر شدن وضعیت صادرات محصولات استان یزد باشیم.
 
استاندار یزد با تاکید بر اینکه ۵۰ درصد کاشی و سرامیک، ۲۷ درصد نساجی و ۱۵ درصد فولاد ایران در یزد تولید می‌شود خاطرنشان کرد: ما بالغ بر ۵ میلیارد تن ذخایر معدنی شناخته شده در استان داریم که یک و دو دهم آن قطعی است.
 
زمانی قمی پارک علم و فناوری استان یزد را جزو دو پارک برتر کشور دانست و افزود: استان یزد ۲۴ سال است که به صورت مداوم در کنکور ایران رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده که نشان دهنده وجود خانواده‌ها و ظرفیت‌های انسانی متفکر است.
 
وی بیان کرد: ستاد اقتصاد مقاومتی استان یزد را مشغول کارهای روزمره و بعضا عمرانی که وظایف هر دستگاهی است نکردیم مگر اینکه به زیرساخت‌هایی پرداختیم که آن ارتباط و نسبت وسیع با اشتغال، رفع مشکل بیکاری و رونق اقتصادی داشته باشد.
 
استاندار یزد با بیان اینکه ما میزان وابستگی خودمان را در صنعت استان که چهارمین صنعت کشور را دارد ارزیابی کردیم و در صنعت‌های مختلف این وابستگی مشخص شده و این موضوع را به تیم اقتصادی دولت هم منتقل کردیم.
 
زمانی قمی ادامه داد: بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی را برای وارد کردن مواد اولیه ترغیب کردیم که در زمان تحریم با مشکل روبه‌رو نشوند و بتوانند روی پای خودشان بایستند و تحریم‌ها کمترین تاثیر را بر آنها بگذارند.
 
وی با تاکید بر اینکه مسائل استان یزد به صورت محلی دیده شده خاطرنشان کرد: در هر شهرستانی سعی شده مباحث به صورت محلی مورد توجه قرار گیرد و نسبت به رفع مشکلات این شهرستان‌ها با در نظر گرفتن شرایط خاص خودشان هستیم.
 
استاندار یزد روحیه اقتصادی مردم یزد را یکی از ویژگی‌هایی که در محدودیت آب یزد جلوی تنش‌ها را گرفت دانست و گفت: امروز ما خودمان را برای مدیریت مصرف و سازگاری با محدودیت‌های ناشی از کمبود آب آماده کرده‌ایم.
 
زمانی قمی با تاکید بر اینکه هیچ گزینه ممکنی برای انتقال آب به یزد را رها نکرده‌ایم و نمی‌کنیم بیان کرد: در ارتباط با امنیت خط اول انتقال آب به یزد اقدامات لازم صورت گرفته و پیگیری برای تحقق خطوط دیگر هم در دست اقدام است.
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..