مهریز پایگاه انرژی خورشیدی استان یزد

شهرستان مهریز با داشتن طول روز مناسب و شدت نوربالا و افزایش بازدهی و توجیه اقتصادی از شرایط مناسبی برای استفاده از انرژی خورشیدی برخوردار است.

به گزارش یزدی نیوزآقای  رستگاری فرماندار مهریزدر نشست خبری اصحاب رسانه شهرستان مهریز گفت:انرژی خورشیدی عظیم‌ترین، پاک‌ترین و ارزان‌ترین منبع انرژی در جهان و در بیشتر مناطق کره زمین قابل‌استحصال است وامروزه محدودیت منابع فسیلی و پیامدهای حاصل از تغییرات زیست‌محیطی و آب و هوای جهانی، فرصت‌های مناسبی را برای رقابت انرژی خورشیدی با انرژی‌های فسیلی به‌ویژه در کشورهایی با ظرفیت بالای تابش آفتاب ایجاد کرده است.

سید محمد رستگاری با اشاره به پتانسیل‌ها و قابلیت‌های شهرستان مهریز در راستای بهره‌مندی از انرژی خورشیدی، افزود:بعد از بهره برداری از اولین نیروگاه خورشیدی ۱۰مگا واتی در شهرستان مهریز ،نیروگاه خورشیدی ۳۰مگاواتی شروع به کار کرده است و نیروگاه خورشیدی ۳۰مگاواتی دیگری در شهرستان در حال احداث  است که به زودی آغاز به کار خواهد کرد.
 وی افزود: دو پروژه ۱۰مگاواتی دیگر کارهای مقدماتی آن انجام شده است که به همت سرمایه گذاران در شهرستان مهریز شروع به کار خواهد کرد .
رستگاری افزود: این اقدامات می تواند به عنوان یک صنعت پاک وبدون آلایندگی و استفاده بهینه انرژی خورشیدی شهرستان مهریز به عنوان یک پایگاه مهم نیروگاه خورشیدی در سطح استان مطرح شود.
 
منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..