مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد:

دانش و فرهنگ ایرانی باید در طراحی لباس متجلی شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: طراحی مد و لباس باید به گونه‌ای باشد که دانش و فرهنگ ایرانی در آن متجلی شود.

به گزارش یزدی نیوز مجید جوادیان زاده در کارگروه مشورتی مد و لباس استان یزد با اشاره به اینکه مد و لباس پرچم هویت یک کشور است، اظهار داشت: تجلی دانش طراحی لباس درپوشش مردم مهم و با اهمیت است.

 
وی بیان کرد: مد و لباس از کالاهای پرمصرفی است که باید نگاه جدی‌تر و حساس‌تری از سوی متولیان امر به آن صورت گیرد.
 
جوادیان زاده، طراحی ملی و بومی از سوی هرمندان حوزه مد و لباس را مهم برشمرد و تاکید کرد: نگاه سرگرمی به مد و لباس پذیرفتنی نیست و باید در میان حجم انبوه کالاهای خارجی، تجلی دانش و نگاه ایرانی و بومی را مدنظر قرار دهیم.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: نگاه جدی از سوی رسانه‌ها به حوزه مد و لباس نیز می تواند این حوزه را در مسیر درست و اصلی و معرفی بهتری از مصرف کالای ایرانی قرار دهد.
 
جوادیان زاده با بیان اینکه نساجی یزدی‌ها از قدیم از شهرت خاصی برخوردار بوده است، یادآور شد: برند نساجی یزدی ها باید حفظ و احیاء شود.
 
وی تصریح کرد: یزد در حوزه مد و لباس با توجه به رشته های مرتبط دانشگاهی، عقبه طولانی پارچه و حرفه اصلی یزدی های قدیم به پارچه بافی و طراحی آن باید در کشور الگو و سرآمد باشد.
 
جوادیان زاده همچنین برگزاری استارتاپ های مد و لباس در یزد را مورد تاکید قرار داد و از اعضای کارگروه مشورتی مد و لباس استان یزد خواست: برنامه های مدونی را برای برگزاری آن در دستور کار قرار دهند.
 
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..