معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار:

اثربخشی گفتمان چهل سالگی انقلاب بر مبنای هویت جامعه/ ‌رسانه ها پیشگامان مقابله با فساد و شفاف سازی هستند

«علی زینی وند» با اشاره به اثربخشی گفتمان چهل سالگی انقلاب بر مبنای هویت جامعه؛ رسانه ها را پیشگامان مقابله با فساد و شفاف سازی در مسیر توسعه دانست.

به گزارش یزدی نیوزاولین جلسه کارگروه تخصصی اقتصادی مربوط به شورای سیاست گذاری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد و با حضور اعضای این کارگروه در سالن زنده یاد حمیدیا استانداری برگزار شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در این جلسه ضمن تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد "شهید صارمی" گفت: به تناسب توسعه یافتگی کشورها، درک عمومی از مسائل روز و پیشرفت های علمی، جایگاه و ارزش خبرنگاران در جامعه نیز تقویت می شود.
«علی زینی وند» ادامه داد: از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی آزادی بیان و قلم است و یکی از وظایف مهم ما در کنار به نمایش گذاشتن دستاوردهای انقلاب؛ حراست از آزادی اندیشه است زیرا این امر جامعه را  پالایش می کند.
معاون استاندار یزد تصریح کرد: امروزه نقشی که شبکه‌های مجازی در مبارزه با فساد و شفاف‌سازی در جامعه ایفا می کنند را هیچ‌ دستگاه‌ نظارتی نمی تواند با امکانات و ساختارهای محدود اجرایی کند؛ لذا منزلت و پیشگامی رسانه‌ها بیش از پیش باید موردتوجه همگان قرار گیرد.
زینی وند افزود: به تناسب پیشرفت جامعه و رسیدن به چهل سالگی انقلاب تغییرات زیادی اتفاق افتاده است و دیدگاه های مخاطبان به وسیله حجم وسیع اطلاعات در شبکه های مختلف ارتباطی با سرعت بروزرسانی و ذهنیت  افراد بر این اساس شکل می گیرد.
وی بیان کرد: لازم است رفتار بدون شناخت از ماهیت جامعه کنار گذاشته شود زیرا اثربخشی گفتمان به ویژه در چهل سالگی انقلاب به عنصر درک صحیح از مخاطبان و شرایط اجتماع وابسته است.
معاون استاندار یزد ادامه داد: ایران کشوری بر بلندای دو تمدن کهن بشری یعنی تمدن ایرانی و اسلامی است که این دو تمدن پویا و ارزشمند همواره با عزت، ماندگار خواهند بود.
زینی وند با تاکید بر ضرورت در‌ک واقعی و علمی نسبت به مسائل مردم و کشور گفت: در حال حاضر دستاوردهای ملموس برای مخاطبان ما مهم می باشد و لازم است در حوزه اقتصادی و نسبت به جامعه به گونه ای رفتار کنیم که نشاگر رویکرد و حرکت جدی در مسیر شفاف سازی، مبارزه با فساد و تقویت بخش خصوصی باشد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در پایان خاطرنشان کرد: بیشترین تمرکز دولت بر ترمیم حوزه های اقتصادی است و در هفته دولت و گرامیداشت چهل سالگی انقلاب باید بتوانیم به خوبی دستاوردهای این سرزمین را تبیین و تشریح کنیم و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته تلاش مضاعف برای حل دغدغه های مردم را در راس امور قرار دهیم.
گفتنی است در این جلسه نسبت به تشکیل کمیته های مربوط به کارگروه اقتصادی شورای سیاست گذاری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و اجرای برنامه های متناسب با پذیرش جامعه و مشارکت مردم تصمیم گیری شد.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..