‌استاندار یزد:

‌سرمایه اصلی یزد در کنترل آسیب های اجتماعی نیروی انسانی بافرهنگ و دارای تمدن است

استاندار یزد در نشست کارگروه تخصصی اجتماعی فرهنگی استان با بیان اینکه تمام کشور نسبت به اولویت‌دار بودن رفع آسیب‌های اجتماعی اتفاق نظر دارند، ‌گفت: ‌مزیت و سرمایه اصلی یزد در این حوزه نیروی انسانی دارای فرهنگ و باتمدن تاریخی است.

به گزارش یزدی نیوزنشست کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی استان عصر چهارشنبه ١٧ مرداد ماه با حضور "‌محمود زمانی قمی" ‌استاندار یزد، ‌"‌تقی رستم وندی" ‌معاون وزیر کشور و رییس سازمان امور اجتماعی کشور، ‌"‌محمدعلی طالبی"‌ معاون سیاسی، ‌امنیتی و اجتماعی استاندار، ‌فرمانداران و اعضای این کارگروه در سالن زنده یاد حمیدیا استانداری برگزار شد.

‌استاندار یزد در این نشست ضمن تبریک روز خبرنگار به اهالی رسانه استان و گرامی داشتن یاد و خاطره "‌شهید صارمی" با اشاره به اینکه استان یزد از ظرفیت‌های بسیار گسترده‌ای در حوزه‌های مختلف برخوردار است،‌‌ بیان کرد: آسیب‌های اجتماعی که در استان یزد وجود دارد تقریبا همانند دیگر استان‌های کشور است ولی در حوزه ظرفیت‌ها و فرصت‌ها، یزد از مزیت‌های بسیار بالایی برخوردار می باشد که به طرز معناداری با برخی نقاط دیگر کشور متفاوت است.
وی با اشاره به اینکه استان یزد ٢٤ سال در کنکور سراسری رتبه نخست کشور را کسب کرده است، گفت: در این زمینه دانش‌آموزان، خانواده‌ها، مدارس و مسئولان نقش بسیار مهمی ایفا کرده‌ و همه در راستای کسب این رتبه تلاش کرده‌اند.
زمانی قمی ریشه‌های سازمان‌های مردم نهاد و خیرین در استان یزد را بسیار عمیق دانست و ادامه داد: امروز همه ارکان جامعه به این موضوع که مسائل و آسیب‌های اجتماعی بسیار مهم است و نیاز به بررسی و پیگیری جدی زیادی دارد، ‌واقف هستند.
استاندار یزد با اشاره به اینکه در ارتباط با برخی آسیب‌های اجتماعی بسیار دیر وارد شدیم، خاطرنشان کرد: باید همین الان هم به صورت جدی نسبت به این آسیب‌های اجتماعی ورود پیدا کنیم و جلوی امنیتی شدن آنها را بگیریم.
‌عالی ترین مقام اجرایی استان فقر را یکی از آسیب‌های مهم اجتماعی دانست و افزود: باید زمینه‌ای فراهم کنیم که میزان فقر در جامعه کمتر شود و قدرت مالی خانواده‌ها افزایش پیدا کند تا این طریق جلوی آسیب‌های متعدد ناشی از فقر گرفته شود.
زمانی قمی با اشاره به اقدامات گسترده‌ای که در حوزه‌های آموزش پیش از ازدواج در استان یزد انجام شده است، گفت: باید از این فعالیت‌ها حمایت لازم صورت پذیرد که بتوانیم با جدیت آن را ادامه دهیم و شاهد نتایج آن در بهبود سطح زندگی افراد به ویژه جوانان باشیم.
استاندار یزد ‌در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: در شرایطی قرار داریم که آمادگی لازم برای بررسی و رسیدگی به وضعیت آسیب‌های اجتماعی در کشور و استان یزد وجود دارد و همه نسبت به این موضوع به صورت جدی و یک صدا وفاق لازم را دارند.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..