تقویت صنعت نوشت‌افزار ایرانی و اسلامی را با جدیت دنبال می‌کنیم

عضو مجمع نوشت افزار ایرانی اسلامی و از تولیدکنندگان این صنعت گفت: تقویت صنعت نوشت افزار ایرانی و اسلامی را با جدیت دنبال می‌کنیم.

به گزارش یزدی نیوز در راستای پیگیری مسائل پیرامون نوشت افزار ایرانی اسلامی و در میزگرد "نوشت افزار ایرانی اسلامی چالش ها و فرصت ها" که در محل دفتر تسنیم یزد برگزار شد حسین رستگاری عضو مجمع نوشت‌افزار ایرانی اسلامی و از تولیدکنندگان نوشت‌افزار ایرانی اسلامی در استان یزد با تاکید بر اینکه مجمع نوشت‌افزار ایرانی اسلامی با اهداف کاملا فرهنگی پا به این عرصه گذاشته است و از میان حدود صد و هفتاد تولید‌کننده عضو این مجمع تمامی آنها با داشتن دغدغه‌های فرهنگی، مشکلات این راه را به جان خریده‌اند گفت: با وجود منفی بافی عده ای در مورد این فعالیت‌ها و توان ضعیف مالی و تولید اندک در حال حاضر، به گسترش و حضور قدرتمندتر فکر می‌کنیم.

 
وی از بی‌توجهی عجیب مسئولان در این عرصه گلایه کرد و با اشاره به برگزار نشدن نمایشگاه نوشت‌افزاز ایرانی اسلامی در سال گذشته آن هم بعد از دو هفته دوندگی و آماده‌سازی مقدمات و دستور لغو در لحظات آخر و برپا نشدن هیچ نمایشگاه دیگری با این عنوان در سال‌های بعد از بی‌توجهی برخی مسئولان انتقاد کرد و گفت: اگر مسئولان کمک نمی‌کنند حداقل مانع هم نباشند.
 
این عضو مجمع نوشت‌افزار ایرانی اسلامی با ارائه پیشنهادی مبنی بر حضور تمامی تولیدکنندگان نوشت‌افزار در زمان برگزاری نمایشگاه از برطرف شدن ایراد اصناف که مانع اصلی برگزاری این نمایشگاه‌ها است ادامه داد: ما باید به فرهنگ‌سازی بپردازیم و زمان طلایی برای این کار در میانه تابستان است و این مورد با ایراد اصناف روبه‌رو می‌شود که می‌گویند زمان اصلی فروش است. خوب منطقی است اما باید برای آن راه حلی جست نه اینکه یکی را فدای دیگری کرد.
 
وی با بیان اینکه گاهی با همین تبلیغات اندک استقبال مردم از نوشت‌افزار ایرانی اسلامی خارج از پیش‌بینی و توان ما بوده‌ است گفت: اگر شرایط فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی فراهم شود استقبال از این هم فراتر می رود.
 
رستگاری با اشاره به لزوم گسترش مکان‌های فروش این نوشت افزارها، از عدم وجود مکان‌های متمرکز عرضه این آثار گلایه کرد و افزود: اگر فرهنگ سازی هم انجام شود اما در عرضه و فروش نقص وجود داشته باشد باز هم پبشرفتی حاصل نمی‌شود.
 
وی گفت: این مقدار زیاد اقلام با محتوای غربی در بازار غیرقابل چشم‌پوشی است و هر انسان دغدغه‌مند که آگاه به تاثیرات این محتوا بر ذهن مخاطبان به ویژه دانش آموزان است، نمی‌تواند از کنار آن با بی‌توجهی عبور کند.
 
وی ادامه داد: عرضه اجباری اقلام متناسب با فرهنگ ایرانی موجب می‌شود رقابت کاذب بین مُد رایج بازار که نتیجه‌ای جز تخریب فرهنگ و سلامت ذهنی ندارد خاتمه پیدا کند که مطمئنا با حمایت خانواده‌ها همراه خواهد بود.
 
این فعال حوزه نوشت افزار با اشاره به وجود اقلام غیرایرانی و حتی متناسب با فرهنگ غرب در فروشگاه تحت نظارت اداره کل آموزش و پرورش استان آن را نمونه‌ای از نبود نظارت در ارگان‌های اصلی متولی این حوزه دانست و ادامه داد: وجود دغدغه که در مسئولان قطعا هست به تنهایی کافی نیست و این دغدغه باید به بروز و ظهور برسد.
 
رستگاری در پایان این میزگرد از استقامت در این راه با وجود تمامی مشکلات گفت و افزود: تا زمان گسترش کامل فرهنگ ایرانی و اسلامی در نوشت‌افزار در این راه می‌مانیم.
 
 
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..