مدیر کل آموزش و پرورش یزد:

حال امروز آموزش و پرورش خوب نیست/آموزش و پروروش باید گفتمان ملی شود

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد با تاکید بر این که آموزش و پرورش باید به گفتمان اول و ملی جامعه تبدیل شود، گفت: اگر امروز حال جامعه خوب نیست، به دلیل این است که حال آموزش و پرورش آن خوب نیست.

به گزارش یزدی نیوز«عباسعلی دانافر» به مناسبت روز خبرنگار در جمع اهالی رسانه اظهار کرد: کار رسانه دشوار است ولی این دشواری لذت‌بخش است.

 
وی در ادامه سخنانش خواستار تعامل رسانه‌ها برای تبدیل آموزش و پرورش به گفتمان اول و ملی جامعه شد و اظهار کرد: توجه حداکثری به آموزش و پرورش تنها راهکار برون رفت مشکلات کنونی کشور است والا مشکلات همچنان پابرجاست.
 
دانافر بیان کرد: عناصر امروز جامعه در واقع بازخورد عملکرد سه دهه قبل آموزش و پرورش است و قطعاً نحوه عملکرد امروز آموزش و پرورش کشورمان آینده جامعه ما را رقم خواهد زد لذا لازم است که آموزش و پرورش به دغدغه اول جامعه تبدیل شود.
 
وی گفت: متاسفانه امروز این که آمورزش و پرورش را اولویت اول برنامه‌هایمان در کشور می‌خوانیم در واقع تنها شعاری بیش نیست لذا اگر امروز حال جامعه خوب نیست، به دلیل این است که حال آموزش و پرورش آن خوب نیست.
 
مدیر کل آموزش و پرورش استان از رسانه‌ها به عنوان مهمترین رکن تبدیل آموزش و و پرورش به اولیت نخست جامعه یاد کرد و در ادامه خاطرنشان کرد: بزرگترین رسالت خبرنگاران در کنار تمام رسالت‌هایی که دارند، افزایش و ارتقای قدرت تحلیل مخاطبان است.
 
وی در این خصوص بیان کرد: رسانه‌ها برای ارتقای قدرت تحلیل مخاطبان خود نسبت به یک پدیده در وهله اول آن را به درستی به آنها بشناسانند، سپس علل و عوامل بروز آن و در نهایت پیامدها و عواقب آن را بیاموزند.
 
دانافر در پایان به فعالیت گسترده آموزش و پرورش استان با وجود هفت حوزه معاونتی، ۳۲۷ هزار دانش‌آموز و ۳۰ هزار نیروی انسانی اشاره کرد و گفت: این دستگاه حجیم نیاز به حمایت بیشتر دارد و برای ارائه خدمات بهتر نباید انرژی خود را صرف حواشی بی‌فایده کند.
 
گفتنی است، در پایان از رسانه‌های فعال در حوزه آموزش و پرورش و روابط عمومی‌های این دستگاه در شهرستان‌های استان با اهدای لوح تقدیر، تجلیل شد.
 
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..