جهاددانشگاهی و دفتر اجتماعی استانداری یزد تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند

سازمان جهاددانشگاهی استان و دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد به منظور ایجاد و گسترش همفکری‌ها و همکاری‌های پژوهشی در راستای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در چارچوب سیاست‌ها و خط‌مشی‌های شورای اجتماعی و اولویت‌های استانی،‌ تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش یزدی نیوزدر قالب این تفاهم‌نامه، ایجاد شبکه علمی و پژوهش‌محور به منظور رصد نظام‌مند و مستمر شرایط، مسائل و آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در پهنه جغرافیایی استان یزد با عنوان دیده‌بانی اجتماعی از سوی طرفین دنبال می‌شود.

 
ارتقای وضعیت اجتماعی و فرهنگی از اهداف نهایی این تفاهم‌نامه است و راهبرد این موضوع نیز با یکپارچه‌سازی یافته‌های تحلیلی، اطلاعات توصیفی وضعیت اجتماعی و فرهنگی و مسائل و آسیب‌های اجتماعی در اولویت که در مراکز علمی و پژوهشی تهیه می‌شوند یا از مطالعات به دست می‌آیند، صورت می‌گیرد و گزارش‌های جامع و تحلیلی، تطبیقی، روندها، چشم‌انداز و پیشنهادات کاربردی ارائه می‌شوند.
 
این تفاهم‌نامه در ۹ ماده و دو نسخه برای اجرا به مدت سه سال به امضای «مهدی باصولی» رییس سازمان جهاددانشگاهی استان و «فخرالسادات خامسی» مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد رسید.
 
«فخرالسادات خامسی» مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در جریان امضای این تفاهم‌نامه که در ستاد مرکزی جهاددانشگاهی استان یزد انجام شد، ضمن تبریک سالروز تاسیس جهاددانشگاهی، از این نهاد به عنوان یکی از پرکارترین و به‌روزترین مراکز علمی استان یاد کرد و گفت: اقدامات اجرایی در صورتی همراه با موفقیت خواهد بود که با دانش و تخصص گره خورده باشد.
 
وی با تاکید بر ضرورت پیوند بین مراکز دانشگاهی و دستگاه‌های اجرایی، به تاثیرات مثبت و سازنده این تعامل اشاره و اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر دستگاه‌ها و مراکز دولتی به انجام امور به صورت غیرمشارکتی عادت کرده‌اند ولی تا زمانی که مراکز دانشگاهی به این فاز اجرایی اضافه نشوند، اقدامات آنان موفق نخواهد بود.
 
خامسی با اشاره به فرادانشگاهی بودن جهاددانشگاهی و ارتباطات موثر این سازمان با سایر دستگاه‌های استان، این مشارکت را قطعاً موثر و موفق دانست و گفت: جهاددانشگاهی می‌تواند از سمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد دفتر اجتماعی استانداری در راستای پیشبرد اهداف استان بهره ‌گیرد.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر لزوم سنجش و بومی‌سازی مولفه‌های نشاط اجتماعی در محلات، تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر موازی‌کاری‌های در بین دستگاه‌های متولی دولتی و محلات در حوزه‌های اجتماعی وجود دارد که موجب هدررفت منابع می‌شود و باید با نظارت بیشتر بر این حوزه، مانع آن شویم.
 
دکتر «مهدی باصولی» رییس سازمان جهاددانشگاهی استان نیز در این مراسم ضمن معرفی ظرفیت‌های بخش‌های مختلف این سازمان، یکی از این بخش‌ها را مرکز افکارسنجی این نهاد موسوم به ایسپا ذکر کرد و گفت: خوشبختانه  ایسپای یزد جزو سه مرکز فعال در کشور شناخته شده است و در رابطه با اجرای این تفاهم‌نامه کمک مثمری خواهد داشت.
 
این مسئول توضیحاتی نیز در رابطه با تعاملات و همکاری‌های جهاددانشگاهی با دانشگاه‌های استان ارائه کرد و گفت: جهاددانشگاهی می‌تواند کنال ارتباطی بین دستگاه‌های اجرایی استان با جامعه دانشگاهی باشد.
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..