امام جمعه مهریز:

مسئولان پاسخگوی انتقادهای سازنده خبرنگاران باشند

امام جمعه مهریز گفت: خبرنگاران نقش مهمی در توسعه پایدار جوامع دارند لذا مسئولان باید با سعه صدر همواره پاسخگوی سئوالات و انتقادهای سازنده آنها باشند .

به گزارش یزدی نیوز«عبدالرضا محی‌الدینی»  در آستانه هفدهم مرداد «روز خبرنگار» در دیدار با جمعی از خبرنگاران شهرستان مهریز، اظهار کرد: طرح انتقادهای واقعی نه تنها هیچ ضرری برای جامعه و مسئولان ندارد بلکه خود موجب شفاف‌سازی مسائل و پیشرفت جامعه می‌شود.

 
وی با بیان این که بیان انتقاد با انتقام خیلی تفاوت دارد، ادامه داد: خبرنگاران باید با آگاهی کامل نسبت به مسائل و در نظر گرفتن منافع مردم و جامعه به دنبال انتقادهای درست و راهگشا برای کمک به نظام در راستای توسعه شهرستان باشند.
 
رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مهریز گفت: جامعه‌ای که بخواهد به سوی تعالی و توسعه حرکت کند، بدون شک به خبرنگاران منتقد و آگاه و مسئولانی پاسخگو و همیشه در عرصه نیاز دارد.
 
وی تصریح کرد: خبرنگاران به جای طرح برخی مطالبی که موجب یاس و ناامیدی در مردم می‌شود، همیشه بر مدار حق و حقیقت حرکت کنند و خدا را ناظر اعمال و رفتار خود بدانند.
 
به گفته امام جمعه مهریز، خبرنگاران صادقانه نسبت به انعکاس اخبار و تهیه گزارش‌های دقیق و موثق در مسائل مختلف شهرستان با همکاری مسئولان روابط عمومی ادارات و نهادها اقدام کنند.
 
محی الدینی، داشتن صداقت و رعایت امانت در تهیه و انعکاس اخبار را جزو ویژگی‌های مهم یک خبرنگار در طراز انقلاب اسلامی است و یادآور شد: آنها باید همواره نسبت به ارتقای سطح آگاهی‌های حرفه‌ای خود اقدام کنند.
 
«سید رضا آقایی» رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهریز گفت: توجه به آموزش و تربیت خبرنگاران حرفه‌ای و بهره‌گیری از جوانان جزو برنامه‌های مهم این اداره در عرصه خبر و گزارش‌نویسی است . 
 
وی افزود: در سال گذشته چندین دوره آموزشی با حضور ۳۵ نفر از خبرنگاران رسانه‌های گروهی شهرستان برگزار شد که نقش مهمی در ارتقای علمی فعالان این عرصه داشت . 
 
وی ادامه داد: هم اکنون در مهریز یک پایگاه خبری، دو نشریه محلی و ۲۰ خبرنگار فعالیت دارند که با توجه به موقعیت و عرصه‌های مناسبی که برای تهیه خبر و گزارش نویسی وجود دارد ولی این تعداد اصلا کافی نیست . 
 
«عباس حکایتی» مسئول روابط عمومی فرمانداری مهریز هم گفت: پارسال با همکاری خبرنگاران در این شهرستان ۲۰ نشست خبری با حضور مدیران اجرایی برگزار شد. 
 
وی افزود: به طور متوسط روزانه ۱۰ خبر توسط خبرنگاران شهرستان در رسانه‌های مختلف گروهی منعکس می‌شود که آمار خوبی است ولی باید تعداد آن افزایش یابد . 
 
در این دیدار تعدادی از خبرنگاران، رسیدگی به موضوع بیمه، برگزاری دوره‌های آموزشی ، اردوهای علمی و فرهنگی و برگزاری نشست با مدیران اجرایی را خواستار شدند . 
 
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..