مدیر بیمارستان میبد هشدار داد؛

فرزندانتان را به هیچ وجه در فضای بازی پارک‌ها رها نکنید

مدیر بیمارستان امام جعفر صادق میبد نسبت به بروز حوادث و سوانحی که در ایام تعطیلات تابستان به دلیل داغ شدن بازار بازی کودکان در پارک‌ها و بوستان‌ها روی می‌دهد و عمدتاً نیز ناشی از فاقد استاندارد بودن وسایل بازی این پارک‌هاست، هشدار داد.

به گزارش یزدی نیوز«ذبیح الله برجسته»  در این باره اظهار کرد: اغلب کودکان مصدوم مراجعه کننده به بیمارستان میبد به ویژه در فصل تعطیل تابستان، کودکان زیر ۸ سال هستند که گاهاً از سرسره یا تاب سقوط کرده و دچار آسیب‌دیدگی و شکستگی شده‌اند.

 
وی تصریح کرد: تعدادی از این کودکان دچار پارگی‌های عمیق از ناحیه پوست می‌شوند که نیاز به عمل جراحی دارند و بیمارستان تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد که تا با اعمال دقت و حساسیت در فرآیند درمان، زیبایی ظاهری آنها حتی الامکان خدشه‌دار نشود.
 
این مسئول با بیان این که یکی از مهم ترین وظایف مراکز پارک‌ها و فضای سبز ایجاد امنیت برای استفاده‌کنندگان آنهاست، گفت: کودکان به دلیل نداشتن توانایی جسمی برای حفاظت و مراقبت از خود و عدم دانش کافی در مورد شیوه استفاده از وسایل بازی، همیشه در معرض وقوع حوادث هستند.
 
وی با اشاره به این که وسایل بازی پارک‌ها توسط شهرداری خریداری و نصب می‌شود، برخورداری از حداکثر استانداردهای لازم را در پارک‌های کودکان ضروری خواند.
 
برجسته افزود: ضروری است که با نصب کف‌پوش‌های مناسب امنیت بیشتر کودکان در هنگام بازی با این وسایل فراهم شود و با نصب پوسترهای آموزشی یا بنرهایی به صورت شماتیک، نحوه استفاده از وسایل بازی کودکان به آنها آموزش داده شود.
 
مدیر بیمارستان میبد در پایان از خانواده‌ها خواست تا کودکان خود را به هیچ وجه در فضاهای بازی به حال خود رها نکنند و به صورت مستقیم روی آنها نظارت کنند تا دچار سانحه نشوند.
 
 
 
منبع:ایسنایزد
 

بخش نظردهی بسته شده است..