دانشگاه یزد و شهرداری یزد تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

دانشگاه یزد و شهرداری یزد با هدف ایجاد بسترهای مناسب و گسترش همکاری‌های پژوهشی و فناوری، تفاهم‌نامه همکاری در شش ماده برای مدت پنج سال امضا کردند.

به گزارش یزدی نیوزدکتر «محمد صالح اولیاء» رییس دانشگاه یزد در این جلسه با تأکید بر لزوم یک تعامل سازنده بین نخبگان و جامعه گفت: دانشگاه یزد با جدیت پی‌گیر مسائل جامعه و شهر است و آمادگی کامل دارد تا برای حل این مسائل با مسئولان شهر همکاری کند.

 
وی با استقبال از توسعه همکاری میان دانشگاه و شهرداری یزد، خاطرنشان کرد: فضای گفتگو و تعامل می تواند پیش نیاز تحولات آینده شهر باشد . 
 
دکتر «مهدی جمالی‌نژاد» شهردار یزد نیز در این جلسه تأکید کرد: استان یزد یک دوران طلایی را طی می‌کند به این دلیل که در حال حاضر تعامل بین دستگاه‌ها عالی است و همه اینها توأمان، برآیند بسیار خوبی برای شهر و استان هستند . 
 
«غلامعلی سفید» رییس شورای اسلامی شهر یزد هم با سفارش  بر استفاده از علم و تخصص در کارها، گفت: دانشگاه قوه عاقله شهرداری است و باید در کنار این نهاد باشد . 
 
از جمله موضوعات توافق شده در این تفاهم‌نامه، انجام طرح‌های تحقیقاتی کاربردی مورد نیاز، برگزاری سمینارها دوره‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی، راه‌اندازی، تکمیل و تجهیز مراکز آموزشی و پژوهشی مورد نیاز، تدوین و تألیف اسناد و مدارک علمی و تبادل آنها، برگزاری جلسات تخصصی در حیطه موضوعات شهری، حمایت از پایان نامه های تحصیلی به ویژه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، بررسی میزان نیاز به فن آوری های نوین ازسوی کارشناسان طرفین و برنامه ریزی برای نیل به موارد اولویت دار، انجام امور مطالعاتی و امکان سنجی پروژه های مورد نیاز، استفاده متقابل از کتابخانه‌ها و منابع علمی، انجام بازدیدهای متقابل علمی، پذیرش کارآموز، تربیت نیروی انسانی متخصص در قالب دوره های مصوب در مقاطع تحصیلی مختلف، انتقال تجارب اجرائی و همکاری در جهت ایجاد مرکز همایش‌های بین‌المللی شهر یزد است . 
 
دکتر «محسن عباسی» و «الهه جورابی» از اعضای شورای اسلامی شهر یزد نیز در این جلسه حضور داشتند.
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..