اهل قلم یزد صاحب انجمن شدند

دبیر انجمن اهل قلم استان یزد با اشاره به آغاز به کار این انجمن، اعلام کرد: انجمن اهل قلم استان با شناسایی و گردآوری نویسندگان بومی و جست‌و‌جوی مشکلات آن ‎ ها، در جهت این زمینه اقدام خواهد کرد .

به گزارش یزدی نیوز«حسین مسرت» در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا- منطقه یزد، با اشاره به پیگیری‌های ۱۳ ساله ثبت این انجمن در استان یزد برای اولین بار در کشور، اظهار کرد: آخرین پیگیری‌ها برای این انجمن در استان یزد اواخر اسفند‌ماه سال گذشته صورت گرفت و پس از برگزاری انتخابات به ثبت ادارات ثبت اسناد و املاک و فرهنگ و ارشاد اسلامی رسید . 

 
وی بیان کرد: ایجاد زمینه مناسب کشف و پرورش استعدادها، توسعه فعالیت‌های نویسندگان مانند تالیف، تحقیق و ترجمه، حمایت از اهل قلم و اعتلای فرهنگ مصوب در چارچوب سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران از عمده اهداف شکل‌گیری این انجمن است . 
 
این مسئول ایجاد بسترهای اصیل ایرانی و اسلامی در نوشتار و گفتار، نقد آثار با تاکید بر موضوعات مرتبط با استان، ایجاد وحدت و همکاری اهل قلم را از دیگر اهداف انجمن اهل قلم برشمرد.
 
وی افزود: نشست‌های تخصصی ادبی، برگزاری همایش ‎ ها و یادمان ‎ های فرهنگی و دعوت از نویسندگان مطرح کشوری به استان به واسطه این انجمن از مهمترین برنامه‌های این انجمن در راستای اهداف درنظر گرفته شده است.
 
وی از تلاش برای رفع مشکلات نویسندگان یزدی از طریق انمجن اهل قلم گفت و تصریح کرد: انجمن با شناسایی و گردآوری نویسندگان بومی و جست‌و‌جوی مشکلات آن ‎ ها، برای رفع مسائل آنها تلاش خواهد کرد.
 
مسرت در مورد برنامه‌های انجمن اهل قلم استان یزد در سال جاری نیز عنوان کرد: این انجمن برگزاری نشست‌ها و دوره‌های آموزشی ویراستاری، داستان نویسی، نویسندگی، صفحه آرایی، کتاب آرایی و تشکیل کمیته رفاهی برای کارمندان و نویسندگان در سال جاری در اولویت برنامه‌های این انجمن برای امسال است.
 
وی معرفی نویسندگان به سازمان ‎ ها را نیز در دستور کار این انجمن اعلام کرد و گفت: علاوه بر تخصیص تسهیلات و امکاناتی ویژه نویسندگان استان، حمایت ‎ های حقوقی نیز از این قشر صورت خواهد گرفت . 
 
این مسئول افزود: با همکاری خانه فرهنگ صدوقی رونمایی از کتب نویسندگان یزدی صورت خواهد گرفت و جهت خرید کتاب نویسندگان توسط اداره ارشاد و تجمیع انجمن ‎ های مشابه در شهرستان‌ها نیز پیگیری توسط انجمن انجام می ‎ شود . 
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با اعضای این انجمن، خاطرنشان کرد: اعضای هیات مدیره انجمن متشکل از نویسندگان و شخصیت‌های سرشناس استان هستند که در این رابطه «اکبر قلم سیاه» به عنوان رییس، «محمد کاظم کهدویی» نائب رییس، «حسین مسرت» دبیر و عضو هیات رییسه، «صدیقه رمضانخوانی» عضو هیات رییسه، «سید عباس هاشمی» خزانه ‎ دار و عضو، «محمد زاده رحمانی» و « مستانه فکور» اعضای علی‌البدل، «هادی حکیمیان» بازرس اصلی و «کرامت یزدانی» به عنوان بازرس علی البدل منصوب شدند . 
 
مسرت با اشاره به برگزاری اولین نشست تخصصی این انجمن در روز سه‌شنبه شانزدهم مردادماه، بیان کرد: تمام نویسندگان بومی که حداقل دو مقاله یا یک کتاب با‌محتوایی در هر زمینه‌ای منتشر کرده باشند، می‌توانند به عضویت این انجمن دربیایند.
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..