معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار:

بانک‌ها انعطاف بیشتری به‌منظور تسهیل در تولید داشته باشند/ ضرورت مفاهمه و هم اندیشی بین مسئولان و مردم در شرایط فعلی کشور

در نشستی به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد مسائل و درخواست‌های واحدهای تولیدی، صنعتی ‌و گردشگری شهرستان اشکذر بررسی و برای حل مشکلات این واحدها دستورات لازم صادر شد.

به گزارش یزدی نیوزنشست بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان اشکذر به ریاست "علی زینی وند" معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار،‌ "‌محمدعلی شاه حسینی" فرماندار شهرستان اشکذر، ‌تعدادی از مدیران کل دستگاههای اجرایی استان و مسئولان شهرستان در کارخانه تولید کاشی و سرامیک عقیق برگزار شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در این نشست با بیان اینکه به مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان اشکذر واقف است، بر ضرورت انعطاف بیشتر بانک‌ها به‌منظور تسهیل در ‌امر تولید در استان تأکید کرد.
"‌علی زینی وند" رویکرد دولت ‌تدبیر و امید را تسهیل گری در راستای افزایش تولید ملی و ایجاد اشتغال برشمرد و گفت: این دولت علی رغم تمام تنگناها و محدودیت ها کوشیده است تا با برگزاری نشست‌های متعدد با صنعتگران و آگاهی از مشکلات و موانع پیش روی تولید، زمینه را برای تسریع در این امر فراهم نماید.
وی با بیان اینکه در همین راستا مسئولان ارشد استان نیز با تلاش شبانه روزی نسبت به رفع موانع و مشکلات تولید در استان اقدام نموده‌اند، ‌ادامه داد:‌ به عنوان مثال شکل‌گیری «بازار ثانویه» و همچنین پیگیری برای «تأمین مواد وابسته به صنایع پتروشیمی با توجه به نیاز داخلی» که دستورالعمل آن ابلاغ شد از مواردی بود که پیگیری های استان یزد و تلاش بخش خصوصی در شکل گیری آن نقش داشت.
زینی وند نیاز امروز کشور را تفاهم، ‌گفت و گو و درک بیشتر مسئولان نظام و مردم از همدیگر عنوان و خاطرنشان کرد: در صورت ایجاد فهم مشترک دولت و مردم از یکدیگر، می‌توان انتظار داشت مشکلات جامعه رفع گردد و بسیاری از مسائل و دغدغه‌های کنونی تولیدکنندگان برطرف شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در پایان سخنان خود با تأکید بر لزوم انعطاف بیشتر بانک‌ها و سازمان مالیاتی برای تسهیل در امر تولید، ‌گفت: حضور و همراهی بیشتر دستگاه‌های متولی و خدمت رسان با فعالان اقتصادی علاوه بر کاهش دغدغه‌های تولیدکنندگان، آرامش بیشتر بازار را نیز به دنبال خواهد داشت.
 
 
ایجاد دهکده سوارکاری نقطه عطفی در توسعه گردشگری اشکذر
 
 
فرماندار اشکذر در این نشست تسریع در روند واگذاری زمین و ایجاد دهکده سوارکاری را نقطه عطفی در توسعه گردشگری این شهرستان ‌دانست و بیان کرد: تسریع در تصویب پهنه‌های «شترمرغ» و «اسب» نیز علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار می‌تواند زمینه مشارکت بیشتر روستاییان در امر تولید را به دنبال داشته باشد.
"‌محمدعلی شاه حسینی" با اشاره به درخواست‌های مردمی ‌گفت: واحدهای تولیدی مستقر در این شهرستان نسبت به مسائل زیست‌محیطی و همچنین عمل به مسئولیت‌های اجتماعی اهتمام بیشتری داشته باشند.
نمایندگان واحدهای تولیدی نیز با بیان مشکلات و موانع پیش روی تولید در حوزه‌های بانکی، ارزی و دستگاه‌های خدمات رسان خواستار همکاری بیشتر مسئولان به‌منظور بهبود وضعیت صنعت و تولید شدند.
گفتنی است در این نشست «مصطفی پوردهقان» به‌عنوان معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار اشکذر معرفی شد.
 
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..