عضو هیات رییسه شورای شهر یزد خبر داد؛

اجرای طرح توانمند‌سازی بهینه سلامت در محلات یزد

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اجرای طرح توانمند‌سازی بهینه سلامت در محلات شهر یزد تا پایان مردادماه سال جاری، اظهار کرد: یزد به دلیل برخورداری از پتانسیل‌ محله‌محوری می‌تواند به روند پایش محلات سرعت بخشد.

به گزارش یزدی نیوز«الهه جورابی» ، برگزاری این طرح موسوم به «طرح تبسم» با هدف رفع نیازهای شهروندان یزدی در محلات مختلف، اظهار کرد: این طرح برای اولین بار به صورت پایلوت در منطقه اسکان اجرا شده و برای رفع مشکلات درون محله‌ای در مناطق مرکزی شهر نیز در دستور کار است.

 
وی با بیان این که تشکلات مردمی مهمترین محور پایش مشکلات درون محله‌ای است، بیان کرد: یزد با برخورداری از پتانسیل محله‌محوری می‌تواند روند پایش محلات را تسریع داده و به طور دقیق‌تری انجام دهد.
 
این مسئول با اشاره به این که طرح مذکور تا پایان مردادماه به مرحله اجرایی در خواهد آمد، گفت: محلات اکبرآباد، حاشیه رحمت‌آباد، نجف‌آباد، خیابان شهید رجایی، مریم‌آباد و حسن‌آباد مشمول طرح توانمند‌سازی بهینه سلامت محله خواهند شد . 
 
وی در مورد عمده اهداف این طرح بیان کرد: با اجرای این طرح که از سوی شهرداری و ارگان‌های ذیربط اجرا می‌شود، جمعیت ساکنان به طور مجزا شامل مردم بومی و اتباع بیگانه، افراد جویای کار، افراد آسیب‌پذیر و بی‌سرپرست و پتانسیل‌های محله مشخص خواهند شد . 
 
جورابی ادامه داد: متاسفانه در مراکز شهر علاوه بر وجود گردشگران و مسافران با مطرح بودن پتانسیل گردشگری سلامت در یزد، مهمان‌خانه‌های زیادی نیز بدون مجوز مشغول فعالیت هستند که با اجرای این طرح ساماندهی خواهند شد . 
 
این مسئول سرشاخه‌های این طرح را برعهده رابط‌های مراکز بهداشت دانست و تصریح کرد: این طرح با نظارت سر‌هیئت ‎ ها و معتمدان محلی جهت نیازسنجی و بررسی مشکلات هر محله انجام می‌شود.
 
 
منبع:ایسنایزد
 

بخش نظردهی بسته شده است..