با راه‌اندزای پورتال شفافیت؛

شهرداری یزد شیشه‌ای شد

رییس کمیسیون شهر هوشمند شورای اسلامی یزد، گفت: همزمان با راه‌اندازی پورتال شفافیت در شهرداری یزد،‌تمام قردادهای این سازمان منتشر و در معرض دید مردم قرار می‌گیرد و شهرداری یزد را شیشیه‌ای کرده است.

به گزارش یزدی نیوز«حمیدرضا قمی» در جلسه علنی شورای اسلامی که با حضور اکثر اعضا برگزار شد،‌ راه‌اندازی پورتال شفافیت در شهرداری یزد را یکی از بزرگترین و مهمترین اقدامات طی چند سال اخیر در مدیریت شهری دانست و اظهار کرد:‌ سرلوحه شفاف‌سازی در شهرداری یزد آغاز شد.

 
وی با اشاره به وجود برخی اشکالات در مراحل اولیه اجرای سامانه شفافیت در شهرداری،‌ افزود: شاید از لحاظ تکنیکی کاری ساده و عملی در تمام دوره‌های شهرداری یزد بوده ولی اینکه عزم جدی در شهرداری و شورای شهر یزد وجود دارد که تمام فعالیت‌های خود را در معرض دید عموم قرار دهند اهمیت بسیار بالایی دارد .
 
رییس کمیسیون شهر هوشمند شورای اسلامی شهر یزد با تاکید بر این‌که این پورتال زمینه افزایش نقدها را به شهرداری فراهم می‌کند، گفت: دو موضوع در ارتباط با این موضوع وجود دارد که یکی مربوط به مجموعه شهرداری و دیگری مربوط به افکار عمومی و رسانه‌ها است .
 
قمی ادامه داد: مجموعه شهرداری باید سعی بر اجرای هرچه بهتر این طرح و همچنین افزایش روحیه نقدپذیری و پاسخگویی خود را داشته باشند که بتوانند به این وسیله زمینه تحقق اهداف پروژه را فراهم کنند .
 
وی خاطرنشان کرد: در مقابل هم افکار عمومی و رسانه‌ها باید در قضاوت و نحوه نگارش خود آنچنان صحت نفس خود را حفظ کنند که این حرکت تقویت شود و به جای اینکه از این فرصت که به وجود آمده به تخریب بپردازند، به ارائه راهکار، راه حل و باز نمودن فضا و مطالبه‌گری بیشتر پرداخته شود .
 
رئیس کمیسیون شهر هوشمند شورای اسلامی شهر یزد تصریح کرد: بنابراین ما در آغاز یک فعالیت به نام شفاف‌سازی فعالیت‌های شهرداری یزد هستیم و آنچه که در مطالبه شورا بوده این است که تمام اقدامات در یک بازه زمانی معین در معرض دید عموم قرار گیرد و تا الان هم اقداماتی در این حوزه اتفاق افتاده که از جمله آن پخش مستقیم جلسات شورای شهر است .
 
قمی انتشار طرح تفصیلی شهر یزد در وبسایت شهرداری یزد را یکی دیگر از این اقدامات دانست و بیان کرد: در این زمینه حتی یک قدم در این زمینه جلوتر رفته و نه تنها خود شهرداری فعالیت‌هایش را در این سامانه به اطلاع مردم می‌رساند بلکه تمام سازمان‌های شهرداری هم عضو این سامانه شده‌اند .
 
وی تصریح کرد: تمام چارت شهرداری، همه قراردادها، مزایده‌ها و مناقصه‌ها و برندگان آنها و هرچه که مربوط به فعالیت‌های شهرداری است به ترتیب در این سامانه قرار می‌گیرند .
 
رییس کمیسیون شهر هوشمند یزد گفت: مسلما در فاز اول ممکن است در برخی موارد از جمله فرمت اطلاعات مشکلاتی وجود داشته باشد که قطعا نسبت به رفع آن به  صورت مرحله به مرحله اقدام می‌کنیم .
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..