پیشنهاد پلیس راهور برای رفع مشکلات ترافیکی شهر جهانی یزد

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان یزد، با اشاره به وجود ترافیک در محورهای مختلف شهر یزد، گفت:‌ یک طرفه کردن برخی از خیابان‌های شهر جهانی یزد نقش مهمی در کاهش بار ترافیکی در معابر مختلف ایفا می‌کند.

به گزارش یزدی نیوزسرهنگ«محمد پورشمسی» در نشست خبری که به منظور گزارش عملکرد چهار ماهه پلیس راهنمایی و رانندگی استان برگزار شد، با بیان این‌که عدم استفاده از کلاه ایمنی، تلفن همراه،‌ شیشه دودی، حرکات مارپیچ و سرعت غیرمجاز در اولویت برخورد پلیس راهنمایی و رانندگی در یزد است،‌ اظهار کرد:‌ واژگونی کمتر یک درصد میزان تصادفات استان یزد را به خود اختصاص داده است.

 
وی عدم رعایت حق تقدم و عدم توجه به جلو را بیشترین علل تصادف در یزد دانست و افزود:‌ 57 درصد تصادفات چهار ماهه امسال مربوط به موتورسیکلت و ۱۳ درصد به برخورد وسیله نقلیه با عابر اختصاص داشته است.
 
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان یزد،‌موتورسیکلت و موتورسوارها را معضل اصلی ترافیکی و حوادث رانندگی در یزد عنوان کرد و گفت:‌ در چهار ماهه نخست امسال بیش از دو هزار موتورسیکلت در یزد توقیف و به پارکینگ منتقل شدند.
 
پورشمسی توقیف ۹۰۰ خودرو با تخلفات مختلف را از دیگر اقدامات انجام شده طی چهار ماهه نخست امسال در یزد دانست و بیان کرد:‌ فرماندهی انتظامی استان یزد برخود جدی با متخلفین و مزاحمین مردم را در دستور کار جدی خود قرار داده است.
 
این مقام مسئول در ادامه با اشاره به نقش دوربین‌های نظارتی و کنترل سرعت در کاهش تصادفات رانندگی استان یزد، گفت:‌ هوشمندسازی نقش تقویت نظارت‌ها و کاهش حوادث رانندگی دارد.
 
وی در مورد توقف غیرقانونی در حاشیه میادین شهر یزد،‌ تصریح کرد:‌ توقف خودروها در حاشیه میادین توسط دوربین‌ها نظارتی بررسی و دو دقیقه قبل از اعمال جریمه پیامکی به راننده ارسال می‌شود که اگر رانندگان این تذکر را جدی گرفته و حرکت کنند،‌ جریمه نخواهند شد.
 
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی یزد در پایان شناسایی نقاط پر حادثه و اصلاح هندسی معابر را یکی دیگر از اقدامات در دستور کار فرماندهی پلیس راهنمایی و رانندگی استان دانست و تأکید کرد: شهر جهانی یزد برای به خیابان‌های یک طرفه نیاز دارد.
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..