جمالی‌نژاد:

شهرداری یزد دومین شهرداری مجهز به پورتال شفافیت در کشور است

شهردار شهر جهانی یزد با اشاره به این ‌ که تلاش مجموعه شهرداری یزد بر ایجاد شفافیت در تمام امور است، گفت: یزد دومین شهر ایران در ایجاد "سامانه شفافیت شهرداری" است.

به گزارش یزدی نیوز«مهدی جمالی‌نژاد» در جلسه علنی شورای اسلامی با اشاره به موضوع حکمرانی خوب شهری به معنای پاسخگو بودن که در شهرها مطرح است اظهار کرد: در این بحث باید دو موضوع سیاست‌گذاری و اجرا را به صورت همزمان با بهترین حالت ممکن انجام دهیم.

وی با اشاره به این ‌ که برای این اقدام اصول ۹ گانه‌ای تعریف شده است، افزود: نخستین اصلی که در این زمینه مطرح می‌شود، مشارکت فعال و موثر مردمی است که می‌تواند بسیار بهتر و بیشتر از الان باشد.

شهردار شهر جهانی یزد مسئولیت‌پذیری و حاکمیت قانون را اصل دیگر این بحث دانست و گفت: باید به این سمت برویم که حاکمیت قانون در همه امور به صورت کامل تحقق پیدا کند.

جمالی‌نژاد در ادامه با بیان این ‌ که شهر یزد سال‌هاست که از مهاجرت بی‌رویه آسیب دیده ادامه داد: یکی از مباحث اصلی این اقدام بحث شفافیت است که در بدنه سنتی و بافت قدیمی بسیار سخت است که این شفافیت را ایجاد کنیم.

وی با تاکید بر این ‌ که مدیریت شهری در تمام نقاط کشور از این عدم وجود شفافیت رنج می‌بیند تصریح کرد: ما در حال برداشتن گام‌های اول هستیم و تنها تهران به صورت کامل در این زمینه ورود پیدا کرده است.

شهردار شهر جهانی یزد با بیان این ‌ که یزد دومین شهر کشور است که در این زمینه ثبت نام کرده بیان کرد: این اقدام یک گام و فعالیت اولیه است و همیشه گام‌های اول با ایرادهایی روبرو است و ممکن است اطلاعاتی که در این زمینه ارائه می‌شود با نقایصی روبرو شود.

جمالی‌نژاد خاطرنشان کرد: در ابتدای این طرح نیازمند کمک همه به ویژه رسانه‌ها هستیم که با بررسی وضعیت فعالیت طرح و پشتیبانی از مدیران شهری، زمینه بهبود هرچه بیشتر و تکمیل این روند را فراهم نماییم.

وی با تاکید بر این ‌ که ضمانت حرکت در مسیر حکمرانی خوب شهری، سرمایه‌گذاری بر اصل شفافیت است تاکید کرد: لازم است که تمام بخش‌های شهرداری به این سامانه ورود پیدا کنند و زمینه به وجود آید که بتوانیم نتایج آن را در بخش‌های مختلف ایجاد نماییم.

 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..