استاندار یزد:

توجه به مرور ارزش های اخلاقی در تکریم بلوغ و چهل سالگی انقلاب

« محمود زمانی قمی» در بیانات خود همزمان با برگزاری کارگاه تبیین سیاست ها و اقدامات مراکز صدا و سیمای استان ها با موضوع چهلمین سالگرد انقلاب، بر توجه به مرور ارزش های اخلاقی و دعوت همگان به زیر چتر وسیع انقلاب در تکریم بلوغ و چهل سالگی نظام جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

به گزارش یزدی نیوزدومین کارگاه تخصصی تبیین سیاست ها و اقدامات مراکز صدا و سیمای استان ها با حضور نمایندگانی از استان های البرز،اصفهان،سمنان،قزوین،قم،مرکزی و یزد درباره بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با حضور استاندار یزد،معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و جمعی از مسئولان ملی و استانی در سالن خیام هتل صفائیه یزد برگزار شد.

مشروح سخنان استاندار یزد در این مراسم با محورهای توجه به اخلاق مداری،دعوت از همگان برای حضور در زیر چتر وسیع انقلاب با الگوهای شایسته،دوری از رفتارهای خام در سن بلوغ انقلاب و ایستادگی در دفاع از هدف های غنی این مرز و بوم در گزارش خبری پیش رو ارائه می شود.
با توجه به قرار گرفتن در آستانه چهل سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران استاندار یزد با سپاس از تلاش های صدا و سیمای مرکز یزد در برگزاری این برنامه بیان کرد: تصویر برداری از هدف های بزرگ انقلاب در قبل از پیروزی و ارائه تصویر امروز و تاکید بر دستاوردهای بزرگ ایران اسلامی وظیفه ما است و توجه و مقایسه این دو جایگاه برای ادامه مسیر  اهمیت دارد.
«محمود زمانی قمی» افزود: اگر در زمینه ای  نقص و کاستی وجود دارد شایسته است برای جبران  در ردیف برنامه های بلوغ و چهل سالگی انقلاب قرار گیرد و به عنوان فرزند مفتخر به  این نهضت تصویری که از هدف های متعالی انقلاب دارم بسیار جذاب است و تشریح دقیق نکاتی از این جنس برای نسل جوان می تواند در کانون توجه قرار گیرد.
وی به بیان خاطراتی از جریان وقوع انقلاب پرداخت و اظهار داشت:چتر مبارزات و انقلاب به گونه ای بود که تمام مردم را با هر رنگ و سلیقه ای می پذیرفت و هر فردی که تمایل به حضور زیر چتر تاسیس انقلاب داشت با مانعی روبه رو نمی شد.
 
 
*بازخوانی اهداف و اصلاح کاستی های کشور
 
 
زمانی قمی به شرایط متفاوت قبل و بعد از استقرار انقلاب اشاره وگفت:یک نکته مهم بایددر دو  زمان تاسیس و استقرار انقلاب مورد توجه قرار گیرد و آن اصل اساسی اخلاق است که اگر از جایگاه واقعی این عنصر را در حکمرانی، اعمال فردی و اجتماعی، کار و رفتار خود جاری سازیم این چتر با امتیاز اخلاقی خود در اطمینان کامل همیشه وسیع می ماند.
نماینده عالی دولت در استان یزد خاطرنشان کرد:هر فردی که در این کشور به جمهوری اسلامی علاقه مند و یا به استقلال،سربلندی و شرف ایران عقیده دارد پس دل در گرو جمهوری اسلامی داشته  وهنر فرزندان انقلاب اسلامی این است که بتوانند با الگوهای شایسته همه را به زیر چتر انقلاب دعوت و حفظ کنند.
 
 
* اصل وحدت بر پایه اخلاق ؛ مانع آسیب رسیدن به استمرار ایران اسلامی
 
 
استاندار یزد ضمن تشریح دشمنی و مخالفت های خارجی بیان کرد:بر اساس این صحنه روشن اگر به دنبال بقا هستیم که بهترین گزینه برای همه ایرانیان تقویت و بقای جمهوری اسلامی است ،باید لوازم آن را نیز کاملا مهیا ساخته و  مسیر را  هموار سازیم و بر این اساس اصل وحدت بر پایه اخلاق می تواند جلوی آسیب رسیدن به استمرار جمهوری اسلامی ایران را بگیرد.
وی افزود:با ادبیات دقیق و مشترک در رسانه ها،تریبون ها و جلسات این یکرنگی شکل واقعی می گیرد و تک تک ما نیز اگر  مسئولیت خودمان را دقیق درک کرده و نسبت به تمام مردم بدون دسته بندی های مختلف و سلیقه ای، انجام وظیفه کنیم نتایج موثری نیز برای تعالی کشور رقم خواهد خورد.
زمانی قمی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران رویکردی است که توان پاسخگویی به تمام نیازهای کشور را دارد،پس ضروریست اگر نقصی وجود دارد آن را برطرف و ادامه مسیر دهیم و یک کار وسیع و بزرگی که چهل سال در سختی های جنگ و اتفاقات مختلف به ثمر نشسته است با چند ایراد قابل از بین بردن نیست و تنها باید بر مدار اصلاح آن بکوشیم.
استاندار یزد گفت:چهل سالگی یعنی سن بلوغ و  دوری از رفتارهای خام و  امروز نیاز جدی به  رفتارهای متناسب با بالغ بودن در حوزه های مختلف احساس می شود و شایسته است برنامه های سالگرد پیروزی انقلاب نیز بر مبنای ویژگی بلوغ  در نظر گرفته شوند.
 
 
*مولا علی (ع) الگوی بی نظیر در اخلاق مداری و حکمرانی
 
 
وی  یادآور شد:اگر رفتار ما در تمام زمینه ها  طبق منش بی نظیر حضرت علی (ع) باشد موفقیت های خوبی نیز برای کشور حاصل خواهد شد زیرا عنصر اخلاق وجه تمایز و ارزشمند حکمرانی حضرت علی (ع) با جبهه مخالفش بود.
عالی ترین مقام اجرایی استان یزد  بیان کرد:در هیچ کجا مشاهده نمی شود حتی برای تشکیل حق ترین حکومت لحظه ای از سوی مولا علی (ع ) اخلاق ترک شده باشد زیرا ارزش اخلاقی  حقیقتی منتشر است و در دنیا نیز به طور مثال فردی چون نلسون ماندلا  اگر موثر باقی می ماند زیرا همواره به عنوان  الگویی اخلاقی در جامعه ظاهر  شده است.
زمانی قمی افزود:حضور مشتاقانه مردم در عرصه های جنگ و سازندگی کشور پاسخ به اخلاقی بودن یک رهبر بزرگ چون امام خمینی (ره) بود و بر اساس متن انقلاب ما به دنبال سیاست دینی و اخلاقی هستیم و دین و اخلاق سیاسی هیچ کدام ارتباطی با ارزش های انقلاب ندارند زیرا سیاست جایی می تواند اثرگذار باشد که از اخلاق عبور نکند.
وی اظهار داشت :در تکریم بلوغ انقلاب توجه به عنصر اخلاق در درجه اول قرار دارد و آن هایی که نسبت به کشور و انقلاب دشمنی دارند به ویژه مسئولان بی خرد آمریکایی باید بدانند سخت دچار توهم هستند زیرا انقلاب و فرزندان آن را درست نمی شناسند.
زمانی قمی خاطرنشان کرد:ما باید محکم ایستادگی کرده و از هدف های بزرگ انقلاب دفاع کنیم ، اخلاق را بیش از گذشته به عرصه های مختلف بر گردانیم و ایران را در کنار یکدیگر به خوبی حفظ کنیم و بدانیم با این شیوه  بدخواهان نیز از مسیر ما کنار زده می شوند.
استاندار یزد در پایان گفت:در استان یزد نیز همراه با سایر کشور برای مرور ارزش ها و گرامیداشت سالگرد چهل سالگی پیروزی  انقلاب آماده هستیم و باید تصمیم بگیریم  دقیق،خوب و متین مشکلات را حل و وضعیت پیش رو  را اداره کنیم تا آن هایی که جمهوری اسلامی را پذیرا نیستند از فکر صدمه رساندن پشیمان شده و در مقابل اراده و تمدن این ملت تسلیم شوند.
 
 
 
 
 
منبع:ایسنایزد
 

بخش نظردهی بسته شده است..