یزدی‌ها در بهار ۴۸۳ میلیون تومان زکات دادند

مردم نیکوکار استان یزد در سه ‌ماهه نخست امسال 483 میلیون تومان زکات به کمیته امداد پرداخت کردند که 95 درصد از این کمک‌ها در امور محرومان و پنج درصد برای ساخت طرح‌های عمرانی عام‌المنفعه هزینه شد.

به گزارش یزدی نیوز«غلامرضا مشعل‌چی» معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد ضمن ارائه گزارشی از زکات جمع‌آوری‌شده در سه‌ماهه نخست سال ۹۷ به نحوه هزینه‌کرد آن در این مدت پرداخت .

 
وی با بیان این که ۳۱۷ عامل افتخاری و ۲۲۴ مبلغ زکات برای ترویج این فریضه الهی با کمیته امداد همکاری دارند، گفت: مردم نیکوکار استان یزد طی سه‌ماهه نخست سال جاری ۴۸۳ میلیون تومان زکات به کمیته امداد پرداخت کردند که ۹۵ درصد از این کمک‌ها در امور محرومان و پنج درصد برای ساخت پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه هزینه شد. 
 
مشعل‌چی با بیان اینکه ۳۷ درصد از زکات اختصاص‌یافته در بخش محرومان برای معیشت آنان هزینه شد، افزود: ۳۰ درصد دیگر از زکات جمع‌آوری‌شده برای ساخت، مرمت و بازسازی منازل محرومان، ۲۳ درصد برای کمک به تأمین جهیزیه نوعروسان نیازمند و ۱۰ درصد برای کمک به هزینه درمانی و تحصیلی مددجویان تحت حمایت طی سه‌ ماهه نخست سال ۹۷ اختصاص یافت. 
 
وی افزود: ۲۶۳ میلیون تومان از زکات جمع‌آوری‌شده در قالب زکات مستحبی و ۲۲۰ میلیون تومان زکات واجب بوده است. 
 
معاون کمیته امداد استان یادآور شد: سال گذشته مردم نیکوکار استان یزد ۱۱ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان زکات پرداخت کردند که ۵۸ درصد زکات در امور محرومان و ۴۲ درصد در ساخت و مرمت پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه هزینه شد. 
 
این مسئول همچنین عنوان کرد: اقلام و کمک‌های اهدایی نیکوکاران در همان محل جمع‌آوری‌شده برای رفع نیاز محرومان و مددجویان منطقه هزینه می‌شود و به‌هیچ‌عنوان از این کمک‌ها برای انجام فعالیت‌های تشکیلاتی و سازمانی استفاده نمی‌شود. 
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..