۳ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد در بهاباد راه‌اندازی می‌شود

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای بهاباد از راه‌اندازی سه مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای آزاد در بهاباد خبر داد و گفت: نقش و اهمیت آموزش‌های مهارتی در بسترسازی اشتغال جوانان و کاهش معضل بیکاری موثر است.

به گزارش یزدی نیوزسیدیحیی حسینی رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای بهاباد در بهاباد از راه‌اندازی سه مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: افتتاح این سه مرکز در دستور کار فنی و حرفه‌ای شهرستان قرار گرفته است.

 
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای بهاباد با بیان اینکه ۱۱۸ هزار و ۶۷۶ نفر ساعت در سه بخش ثابت شهری برادران و خواهران در دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای شرکت کردند افزود: در سه بخش ثابت شهری (مرکز برادران و خواهران) به میزان ۱۱۸ هزار و ۷۸۶ نفر ساعت معادل ۴۷۵ نفر دوره – سیار شهری (پایگاه‌های مقاومت وسطح شهر) به میزان ۲۰ هزار و ۹۸۱ نفر ساعت معادل ۱۵۱ نفر دوره و روستا ۳۸ هزار و ۷۸۸ نفر ساعت معادل ۱۵۷ نفر دوره‌ است.
 
وی  بر برگزاری دوره‌‌های  آموزشی در مرکز فنی و حرفه‌‌ای  بهاباد  تاکید و خاطرنشان کرد: کل دوره‌های آموزشی در این مرکز ۱۷۸ هزار و ۴۴۵ نفر ساعت معادل ۷۸۴ نفر دوره‌ است که از این تعداد ۳۲۱ نفر زن و ۴۶۳ نفر مرد در دوره‌های برگزار شده  مرکز شرکت کرده مجموعا تعداد ۵۳۶ نفر به آزمون  پایان  دوره  معرفی و موفق به دریافت گواهی نامه مهارت شده‌اند و بقیه بعد از اتمام دوره آموزشی به آزمون معرفی‌ می‌شوند.
 
حسینی به برگزاری آزمون تعیین صلاحیت حرفه‌ای کارگران صنعت ساختمان و قالی‌بافی اشاره کرد و گفت‌: در آزمون تعیین صلاحیت حرفه‌ای کارگران در بهاباد تعداد ۴۵ نفر ثبت نام کردند که همگی موفق به دریافت پروانه صنعت ساختمان و قالی‌بافی شده‌اند.
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..