آیت الله اعرافی:

اقتصاد مقاومتی نیازمند مجاهدت است

امام جمعه میبد با تاکید بر استفاده از فرصت حریم‌ها و تهدیدات دشمن برای خودکفایی و تکمیل زنجیره آن، اظهار کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند مجاهدت و جهاد اقتصادی است.

به گزارش یزدی نیوزآیت الله «علیرضا اعرافی» در نشست بررسی راهکارهای اقتصاد مقاومتی که با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استان و شهرستان در محل فرمانداری میبد برگزار شد، گفت: امروز با وجود تحریم‌های اعمال شده بر کشور، گره‌گشایی از کار مردم با یک جهاد افتصادی، مجاهدت بسیار مهمی است.

 
وی با بیان این که وضع اقتصاد کشور نابسامان است، افزود: که بدون تردید باید تهدیدهای دشمن را به یک فرصت تبدیل کنیم. 
 
وی افزود: هر چند با توجه به شرایط موجود، در کشور یک اقتصاد عادی و متعارف روزمره وجود ندارد ولی با این حال خواهان اقتصاد ریاضتی نیز نیستیم بلکه قصد داریم با ایجاد اقتصاد مقاومتی نه تنها سطح زندگی موجود را نگه داریم بلکه تلاش کنیم تا آن را ارتقاء بخشیم و زنجیره خودکفایی را تکمیل کنیم ولی این اقتصاد نیازمند مجاهدت بالایی است.
 
امام جمعه افزود: تکمیل زنجیره‌های اقتصادی با خودکفایی و شناسایی مسائل اساسی، خودباوری و تکیه بر نیروی مردم، احترام گذاشتن به فهم و تلاش مردمی، خدمت‌گذاری مسئولان به مردم، از عناصر اقتصاد مقاومتی است. 
 
آیت الله اعرافی توجه به بخش زیلو در بحث اقتصاد مقاومتی را یکی از راهکارهای مهمی دانست و بیان کرد: در بخش زیلو در شهرستان میبد اقدمات موثری صورت گرفته ولی هنوز کافی نیست.
 
به گفته وی، حمایت بیشتر و باز کردن افق‌های جدید در این بخش، حلال بسیاری از مشکلات در بخش اشتغال شهرستان خواهد بود.
 
عضو شورای انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنانش اهتمام به بخش کاشی و سرامیک که از دیرینه‌‌ی خوبی در شهرستان برخوردار است را از دیگر محورهای اصلی در بحث اقتصاد مقاومتی شهرستان دانست و خواستار تکمیل چرخه این صنعت دستی با کمک فعالان بخش خصوص شد.
 
وی با بیان این که میبد با تولید ۴۰ درصد کاشی و سرامیک کشور مهمترین قطب تولید این محصولات در کشور است، بیان کرد: سیاست شهرستان توسعه کمی این صنعت نیست بلکه باید صنایع مادری برای تامین نیازهای واحدهای تولیدی کاشی با اتکا به دانش بومی ایجاد شود.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش تعطیلی ۱۱۸ واحد صنعتی و ۱۲۰ واحد نیمه‌تمام صنعتی در شهرستان را باعث معطل ماندن سرمایه‌های هنگفتی دانست و اظهار کرد: اگر بتوانیم در بازه‌ی چهار پنج ساله تنها این واحدها را به چرخه صنعت اضافه کنیم، تحول بزرگی برای رفع مشکلات موجود در شهرستان و استان روی خواهد داد.
 
امام جمعه میبد همچنین حمایت از صنایع، رفع مشکلات گردشگری، توجه به بافت فرسوده شهری، حمایت از بخش کشاورزی، بررسی مشکلات بخش‌های ندوشن، بفروئیه و روستاهای بخش مرکزی، جلوگیری از مهاجرت نخبگان، برطرف کردن مشکلات راه ورزنه و ایجاد راه ‎ ‌آهن درون استانی را خواستار شد.
 
«حسین فلاح» فرماندار میبد نیز در این نشست میبد را شهری صنعتی و از نظر اقتصادی حائز اهمیت خواند و خواستار رفع موانع و مشکلات موجود شد.
 
وی با تاکید بر این که حمایت از بخش صنعت می‌تواند قطعاً به خوکفایی در این حوزه کمک کند، عنوان کرد: در حال حاضر مواد اولیه و قطعات مورد نیاز ۶۰ درصد بخش کاشی و سرامیک میبد در داخل شهرستان تولید می‌شود و توجه به این بخش توجه به شهرستان نیست بلکه کمک به خودکفایی یک استان و به دنبال آن توجه به صنعت کشور است. 
 
سرمایه در گردش بانک‌ها، آلودگی دشت اردکان -یزد، تک محصولی بودن میبد، اختلاف قیمت زمین‌های شهرک صنعتی میبد که به نوعی در حریم شهر واقع شده، بحث معادن، حریم روستاها و طرح تفصیلی شهرها موضوعات دیگری بود که فرماندار میبد به آنها اشاره کرد.
 
 
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..