فرماندار یزد:

سهم شهرستان یزد از اعتبارات استان تنها ۲۹.۵ درصد است

فرماندار یزد با اشاره به اینکه ۷۰ درصد جمعیت استان در شهرستان یزد ساکن هستند، گفت: با این وجود سهم شهرستان یزد از اعتبارات تنها ۲۹.۵ درصد است.

به گزارش یزدی نیوزمصطفی سالاری در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان یزد، نقش مدیران شهرستان در تعیین پروژه‌های اولویت‌دار را بسیار اثرگذار دانست و اظهار داشت: این پروژه‌ها باید زودتر به بهره‌برداری برسد تا مردم به درستی از آن بهره‌مند شوند.

 
وی عنوان کرد: برنامه‌های کمیته برنامه ریزی شهرستان یزد، علاوه بر تعیین و توزیع اعتبارات شهرستان، بررسی سند توسعه شهرستان، ارزیابی عملکرد ادارات در راستای بهبود و پیشرفت برنامه ها، حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع و … است و تحقق این برنامه ها نیاز به تلاش بیشتر مدیران است.
 
فرماندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سهم شهرستان یزد از اعتبارات استانی، بیان کرد: سهم اعتبارات شهرستان یزد نسبت به جمعیت و مسائل مترتب آن کافی نیست.
 
سالاری خواستار بازنگری در شاخص های تعیین اعتبار همچنین در نظر گرفتن برخی مسائل و مباحث شهرستان در تعیین بودجه دستگاه‌های اجرایی شهرستان شد.
 
وی در تعیین شاخص‌ها و مقایسه توسعه یافتگی شهرستان خاطرنشان کرد: مرکز استان باید با مراکز سایر استانها مقایسه و شاخص‌های توسعه یافتگی آن بررسی شود تا بتوانیم نسبت به گذشته توسعه مناسبی را برای شهروندان رقم بزنیم.
 
فرماندار یزد، مدیران کل و رؤسای سازمانهای استان را در پیگیری و جذب اعتبارات ملی نقش آفرین دانست و افزود: پیگیری مسئولان شهرستان در جذب اعتبارات استانی و ملی و اجرای پروژه های در دست اقدام اثرگذارتر عمل کنند.
 
معاون عمرانی فرماندار یزد نیز در این جلسه ضمن تأکید بر تلاش بیشتر ادارات در جذب اعتبارات تخصیصی نسبت به سال گذشته اظهار داشت: سازمان برنامه و بودجه باید با توجه به سکونت نزدیک به ۷۰ درصد جمعیت استان در شهرستان یزد، در خصوص تخصیص اعتبارات سالانه کارشناسی‌تر عمل نماید.
 
فلاح تاکید کرد: تخصیص ۲۹.۵ درصد از اعتبارات استان به این شهرستان در سال جاری  عملا توجیه تخصصی و کارشناسی ندارد.
 
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..