مدیرعامل شرکت توانیر:

مدیریت مصرف برق اصلی‌ترین نیاز امروز صنعت برق کشور است

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به اینکه کار تولید و توزیع برق با استفاده از توان متخصصان داخلی با قدرت در حال انجام است، گفت: نیاز امروز صنعت برق کشور، مدیریت مصرف است.

به گزارش یزدی نیوزآرش کردی در مراسم افتتاح پست برق شهید سامعی یزد از صنعت برق به عنوان یکی از صنایع فاخر کشور یاد کرد و اظهار داشت: شبکه برق ایران از شبکه‌های بزرگ جهان محسوب می‌شود و کشور ما یکی از قوی‌ترین صنایع برق دنیا را دارد.

 
وی افزود: البته به طور قطع ضعف‌هایی نیز وجود دارد اما به مدد تجربه و دانش متخصصان می‌توان این ضعف‌ها را پشت سر گذاشت.
 
کردی تاکید کرد: کشور ما اکنون در کنار تولید و توسعه صنعت برق، یک نیاز اساسی در بحث مصرف دارد و آن مدیریت مصرف برق و صرفه جویی است و اگر این مهم اتفاق بیفتد، به راحتی می توانیم بر مشکلات فائق آییم.
 
مدیرعامل شرکت توانیر از پست برق شهید سامعی به عنوان یکی از پروژه های خوب صنعت برق کشور یاد کرد و بیان داشت: این پروژه نوید آینده‌ای خوب در عرصه برق کشور را می‌دهد.
 
کردی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد میزان تولید برق در کشور عنوان کرد: به ازای هر یک مگاوات ظرفیتی که تاکنون در نیروگاه‌های کشور احداث شده، ۵.۳ برابر ظرفیت در شبکه‌های انتقال، فوق توزیع و توزیع ایجاد کرده‌ایم.
 
وی بیان کرد: اگر این تعادل به هم بخورد در مباحث تخصصی در حوزه انتقال و تولید و شبکه توزیع با مشکل مواجه می‌شویم همچنانکه در همین استان یزد طی چند سال گذشته مشکلاتی وجود داشت که البته خوشبختانه برطرف شد.
 
کردی از صنعت برق استان یزد به عنوان یکی از پایدارترین شبکه های تولید و توزیع برق در کشور یاد کرد و افزود: استان یزد از ظرفیت‌های بسیار خوبی برای ایجاد نیروگاه های خورشیدی برخوردار است که این مهم در دستور کار استان و شرکت توانیر قرار دارد.
 
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..