نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس:

امکان صدور برق از یزد به سایر استان‌ها/ورود آب به یزد را دریابید

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس با بیان اینکه امکان صدور برق از یزد به سایر استان‌ها وجود دارد، گفت: اما لازم است یزد در زمینه ورود آب به استان نیز حمایت شود.

به گزارش یزدی نیوزسیدابوالفضل موسوی بیوکی، در مراسم افتتاح پست برق شهید سامعی با حضور وزیر نیرو، از یزد به عنوان استانی کویری، با اقلیم خشک، دارای انرژی خورشیدی نامحدود و با گرمای سوزان یاد کرد و اظهار داشت: این آفتاب سوزان یزد، قابلیت تولید برق از انرژی خورشیدی را فراهم کرده است.

 
وی عنوان کرد: ما اکنون در یزد در حال بهترین استفاده از انرژی خورشیدی و گرمای سوزان آفتاب هستیم و با راه اندازی نیروگاه‌های خورشیدی، صنعت برق استان و کشور را تقویت می کنیم.
 
موسوی بیوکی تصریح کرد: یزد با استفاده از انرژی خورشیدی، نه تنها می تواند نیاز استان بلکه می تواند نیاز سایر استان‌ها را نیز تامین کند.
 
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس با اشاره به اینکه مازاد برق استان یزد وارد شبکه برق کشور به عبارتی صادر می شود، بیان کرد: در مقابل صادر کردن برق، یزد نیازمند آن است که آب مورد نیاز مردمانش را را از خارج استان وارد کند.
 
موسوی بیوکی بر ضرورت ایجاد یک تعادل میان صادرات برق و واردات آب در استان یزد تاکید کرد و افزود: وزارت نیرو در این زمینه برنامه ریزی کند و ورود آب به یزد را دریابد.
 
وی با اشاره به شهرت یزد به شهر «قنات، قنوت و قناعت» خاطرنشان کرد: مردم یزد خوشبختانه توانسته اند مدیریت خوبی نسبت به مردم سایر نقاط کشور نسبت به مصرف آب و برق داشته باشند.
 
موسوی بیوکی با تاکید بر اینکه مسئولان باید در انتقال آب با شجاعت، تدبیر و سختکوشی عمل کنند، تصریح کرد: انتقال آب به یزد یک ضرورت است و باید در این راستا اقدامات مناسبی از سوی مسئولان انجام شود.
 
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..