مدیرعامل برق منطقه‌ای استان یزد:

قطعی برق در یزد ظرف یک هفته آینده متوقف می‌شود

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای یزد گفت: امیدواریم که روند قطعی برق در یزد با تدابیر اتخاذ شده ظرف یک هفته آینده متوقف شود.

به گزارش یزدی نیوزمحمدحسن صباغ‌زادگان، در مراسم افتتاح پروژه پست برق ۴۰۰.۶۳ کیلوولت شهید سامعی یزد با بیان اینکه ۷۰ درصد برق استان یزد در بخش صنعت صرف می‌شود، اظهار داشت: آمار صنایعی که بالای هفت مگاوات مصرف دارند، در مجموع در این استان به عدد ۲۶ می رسد.

 
وی در مورد وضعیت تولید برق در استان یزد در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیان کرد: در این مدت با افزایش ۳۶ درصدی تولید برق در این استان مواجه بوده ایم.
 
صباغ زادگان با اشاره به اینکه یزد از پایدارترین شبکه برق کشور برخوردار است، افزود: در این استان طی پنج شش سال گذشته هیچ‌گونه قطعی برق را شاهد نبوده ایم و قطعی برق موضوعی سراسری است که از یک ماه پیش گریبان استان یزد را نیز گرفته است.
 
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان یزد خاطرنشان کرد: البته تولید برق در استان یزد افزایش داشته اما به دلیل افزایش مصرف در روزهای گرم سال از یک سو و خروج برخی نیروگاه‌های آبی برق به دلیل خشکسالی از مدار بهره برداری از سوی دیگر، توان تولید برق کشور کاهش یافته است.
 
وی اظهار امیدواری کرد: یزد بتوانید ظرف یک تا دو هفته آینده شاهد اتمام قطعی های برق باشد و شرایط به حالت عادی بازگردد.
 
صباغ‌زادگان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به استقبال سرمایه گذاران از سرمایه گذاری در زمینه ایجاد نیروگاه های خورشیدی یادآور شد: در حال حاضر ۴۵ درخواست فعال داریم که ظرفیت آن ۸۹۵ مگاوات است و بیش از ۲۰۰ مگاوات آن منجر به قرارداد تضمینی خرید ۲۰ ساله برق آنها شده است.
 
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..