امام جمعه یزد تأکید کرد:

لزوم نهادینه کردن فرهنگ حضور پرشور جوانان در نماز جمعه/ نماز جمعه مهمترین شئون ولایت فقیه است

امام جمعه یزد با اشاره به فرا رسیدن سالگرد برگزاری اولین نماز جمعه به دستور امام خمینی(ره)، گفت: روحانیون و دستگاه‌های تبلیغاتی نهادینه کردن فرهنگ حضور پرشور جوانان در نماز جمعه به عنوان یکی از مهمترین شئون حاکمیت در جامعه اسلامی را در اولویت اجرایی خود قرار دهند.

به گزارش یزدی نیوز،آیت الله«محمدرضا ناصری یزدی» در خطبه های این هفته پنجم مردادماه نماز جمعه شهرستان یزد با بیان این که انسان های مومن خدایی خلق شدند، اظهار کرد: انسان های مومن گاهی اشتباه می‌کنند، ولی هیچ وقت از فطرت الهی خود جدا نمی شوند.

 
وی با بیان این‌که بسیاری از مشکلات امروز نتیجه غفلت از فطرت الهی است، افزود: آدمی زمانی معنا پیدا می‌کند که اصل و ریشه خود که ذات حق تعالی است برگردد.
 
امام جمعه یزد در ادامه با اشاره به فرا رسیدن سالروز شروع نماز جمعه به فرمان امام خمینی(ره)، گفت: نماز جمعه یکی از شئونات ولایت فقیه است.
 
ناصری یزدی نماز جمعه را یکی از مهمترین شئونات حاکمیت در جامعه اسلامی دانست و تصریح کرد: روحانیون و نخبگان فرهنگی دینی باید بیش از پیش به نماز جمعه اهمیت داده و علاوه بر حضور خود دیگر اقشار مختلف را برای حضور پرشور در نماز جمعه دعوت کنند.
 
نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان این‎که نماز جمعه پشت دشمنان را به زمین می زند و عظمت ایران اسلامی را رخ جهانیان می کشد، خاطرنشان کرد: دستگاه های تبلیغاتی باید با دقت و استمرار بیشتری فرهنگ حضور در نماز جمعه را نهادینه کنند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد سیاست های جهانی ایران، اظهار کرد: آمریکا و اسرائیل از دیرباز تاکنون با سیاست های اجتماعی، دینی، اقتصادی و سیاسی ایران اسلامی مشکل داشته و دارند.
 
امام جمعه یزد با اشاره به ضرورت تبعیت از ولایت فقیه در راستای ایستادگی برابر مستکبران، گفت: سخنرانی اخیر رییس جمهور ایران خطاب به آمریکا کاملاً انقلابی و افتخار آمیز بود.
 
ناصری یزدی با بیان این‌که موضع گیری رییس جمهور در برابر آمریکا باعث افتخار ملت ایران است، ادامه داد: ولایت مداری تنها راه پیروزی در برابر استکبار است.
 
وی در پایان با اشاره به سفر وزیر نیرو به استان یزد، گفت: خوشبختانه تأمین آب استان یزد در دستور کار جدی وزارت نیرو قرار گرفته و تحقق این مهم در زمان مشخص نیازمند همکاری مردم در امر صرفه جویی منابع  آبی است.
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..