کانون تفکر آب در دانشگاه یزد تشکیل شد

رئیس دانشگاه یزد از تشکیل کانون تفکر آب در این دانشگاه و انتشار سه بیانیه درحوزه مباحث آب یزد در این کانون خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزمحمدصالح اولیا در نشست کارگروه سازگاری با کم آبی استان یزد که با حضور وزیر نیرو برگزار شد با اشاره به اینکه کانون تفکر آب در دانشگاه یزد ایجاد شده اظهار داشت: خوشبختانه این کانون یکی از نمونه‌های موفق در کشور بود.

 
وی خاطرنشان کرد: سعی شده که در این کانون با نگاه کاملا واقع بینانه و با مشارکت جهاد سازندگی، آب منطقه‌ای و دستگاه‌های مرتبط دیگر راه کارهای عملی به جامعه ارائه کنیم که تاکنون سه بیانیه از سوی این کانون منتشر شده است.
 
محمد سمسار رئیس کانون تفکر آب دانشگاه یزد هم در این نشست با اشاره به اینکه این کانون با حضور تعدادی از صاحب نظران و نخبگان استان یزد تشکیل شده اظهار داشت: در ابتدای تشکیل این کانون مسائل و موضوعات مختلفی مورد بحث قرار گرفت که بر اساس اولویت بندی مباحث تغییرات آب و هوایی، سیمای منابع آب استان، مدیریت مصرف آب، آب و آمایش سرزمین، آب و توسعه و موارد مختلف دیگر مهمترین اولویت‌های این کانون را تشکیل داد.
 
وی تصریح کرد: در هر یک از این محورها کانون اقدام به صادر کردن بیانیه می کند که تاکنون روی سه محور به نتیجه رسیدیم و بیانیه کانون در بحث تغییر اقلیم، سیمای منابع آب و مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی منتشر شده است.
 
رئیس کانون تفکر آب دانشگاه یزد هدف از انتشار این بیانیه‌ها را ارائه راهکارها و داده‌های واقعی در حوزه آب استان یزد به مجموعه مدیریتی استان دانست و تصریح کرد: در مورد تغییر اقلیم به این نتیجه رسیدیم که همانطور که در دنیا این تغییر اتفاق افتاده، در استان یزد هم به دلیل جابجایی الگوی بارش، تغییر اقلیم آب و هوایی و وجود زمستان‌های گرم و کاهش بارش و موارد دیگر اقلیم تغییر پیدا کرده است.
 
سمسار کاهش و سازگاری را دو راهکار در این زمینه دانست و تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود که در افق میان مدت، شرایط بارش در استان یزد بهبود چشمگیری نداشته و روند کاهش بارش و افزایش دما ادامه داشته باشد.
 
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..