قطب کشاورزی یزد با خشکسالی شدید روبه‌رو شده است

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با بیان اینکه مباحث انتقال آب یزد بیش از حالت عملی حالت تئوری دارد، گفت: قطب کشاورزی یزد با خشکسالی شدید روبرو شده است.

به گزارش یزدی نیوزمحمدرضا صباغیان با اشاره به اینکه ما در خشکسالی قرار داریم و باید به صورت ویژه به این موضوع توجه داشته باشیم اظهار داشت: موضوعاتی که مطرح است یکی در بحث آب‌های فسیلی است و باید بررسی صورت گیرد که چه کاری صورت گرفته است.

 
وی خاطرنشان کرد: در بحث انتقال آب به استان یزد هم باید یک درصد اعلام شود که چه میزان نسبت به شش ماه قبل پیشرفت در این پروژه‌ها صورت گرفته و شفاف‌سازی لازم انجام شود.
 
رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با اشاره به اینکه در این حوزه به حالت تئوری صحبت می‌شود تا اینکه مباحث به صورت عملی بیان شود گفت: بحث آب اصفهان هم موضوع دیگری است که احساس می‌شود با فضاسازی و تخریب و فشار آبی که حق مردم یزد است را قطع می‌کنند.
 
صباغیان گفت: به نظر می‌رسد که مجموعه مدیریت استان یزد و وزارت نیرو با جدیت بیشتر این موضوع را دنبال کند و زمینه‌ای فراهم شود که امنیت آب استان یزد همیشه تامین شود.
 
وی با اشاره به اینکه حوزه انتخابیه مهریز شامل پنج شهرستان محروم استان می شود گفت: امروز همچون دیگر سفر وزرا به استان یزد چهار شهرستان این حوزه در برنامه ها دیده نشده بود.
 
نماینده مردم ابرکوه، بافق، بهاباد، مهریز و خاتم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شهرستان خاتم قطب کشاورزی استان یزد است گفت: الان شهرستان خاتم به دلیل خشکسالی وضعیت بسیار بدی پیدا کرده و باید حتما در برنامه‌های وزیر نیرو بازدید از این شهرستان‌ها گنجانده شود.
 
رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با اشاره به اینکه این چهار شهرستان گناهی نکرده‌اند که در دستور کار بازدیدهای مسئولان کشوری قرار نمی‌گیرند خاطرنشان کرد: این شهرستان‌ها با مشکلات بسیار زیادی روبرو هستند و درخواست داریم که مسئولان نسبت به رفع این مشکلات اقدامات لازم را انجام دهند.
 
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..